وزیر کشور: نظام اداری جای تحرکات سیاسی نیست
وزیر کشور خواستار عملیاتی شدن این پژوهش و پاسخگویی به نیاز دست اندرکاران شد و با تاکید بر دلبستگی به ویژگی های نظام اداری، اعلام کرد: نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست، بلکه باید در خدمت نظام اداری باشد. مردم.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور یادآور شد: نظام اداری متعلق به مردم است و باید ارائه خدمات
وی ادامه می دهد: نظام اداری محل تعاملات سیاسی نیست، زیرا خلاف فلسفه شکل گیری آن است. بسیج سیاسی باید در درون حزب صورت گیرد. نظام اداری یک نظام خدمتگزار است و باید تابع نظام های خودش باشد.
وزیر کشور با بیان اینکه به دلیل یک اشتباه دیرینه نظام اداری تحت تأثیرات سیاسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نظام اداری جمهوری اسلامی دارای ویژگی هایی است و کسانی که در آن فعالیت می کنند باید چارچوب ها را رعایت کنند.
وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود موضوع تحقیق و پژوهش را مطرح کرد و با توجه به تنوع وظایف وزارت کشور در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عمرانی و بحران اعلام کرد: باید کار کرد و پیش رفت. با موفقیت خارج شد بر اساس یک مبنای نظری محکم برای دستیابی به اهداف بهتر باید از روش ها و ابزارهای جدید برای اعمال خلاقیت جدید استفاده کرد.
وی با قدردانی از زحمات و اقدامات موثر عبدالرحیم پدرام رئیس سابق مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در این مرکز، گفت: پژوهش های این مرکز باید بتواند رابط بین پژوهش های دانشگاهی باشد. و صحنه عملیات
وزیر کشور افزود: مبانی نظری باید عملی شود. نباید در دام سؤالات کلی گرفت زیرا در بسیاری از موارد، کلمات نظری ربطی به صحنه عمل ندارند.
وحیدی با بیان اینکه مرکز مطالعات باید پاسخگوی نیازها و سوالات واقعی دست اندرکاران باشد، گفت: مدیریت دانش در کنار پژوهش بسیار مفید است. انتظار می رود این تحقیق تغییراتی را در سطح اداری ایجاد کند.
وی افزود: مدیریت دانش در وزارت کشور به عنوان یک نهاد متولی حاکمیت عمومی مهم است و باید چشم انداز عملیاتی داشته باشد.
وزیر کشور پیشنهاد کرد سیستمی تعریف شود تا همه کسانی که در هر سطحی از وزارت کشور خدمت کرده اند بتوانند تجربیات موفق یا ناموفق خود را به اشتراک بگذارند و گفت: در این صورت جریان ثابتی از ایده ها ایجاد می شود.
وحیدی در ادامه بحث آموزش را مطرح کرد و توضیح داد: آموزش کلاسیک مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه ارتقای مهارت ها باید در اولویت قرار گیرد. هدف آموزش باید عملیاتی کردن نظریه ها باشد.
وی تاکید کرد: اینجا کلاس درس نیست، آزمایشگاه است. یعنی فرمانداران، فرمانداران و بخشداران یاد بگیرند که در شرایط پیچیده در شرایط آزمایشگاهی تصمیم گیری کنند. آموزش باید مهارت محور باشد تا افراد با توجه به نیازهای میدانی آموزش ببینند و به کار گرفته شوند.
وزیر کشور در پایان سخنان خود برای عبدالرحیم پدرام و جلیل دارا در مسئولیت جدید وزارت و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش و پرورش آرزوی موفقیت کرد.
دانشیار گروه علوم سیاسی (با محوریت مسائل ایران) دانشگاه تربیت مدرس، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از مسئولیت ها و تجربه حرفه ای رئیس جدید مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور.
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان معلمان کشور، رئیس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه، مسئول بسیج اساتید دانشگاه های تهران، مسئول کمیته اساتید قرارگاه جنگ نرم تهران، ستاد کل نیروهای مسلح نیروهای مسلح، معاون دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی، دبیر شورای حمایت و نظارت بر دانشجوی علمی کشور، مجری طرح توسعه برنامه راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مدل SWOT، مسئول پروژه «بررسی و تحلیل جایگاه ها و برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم» و همکاری در طرح «نظام انتخاباتی» رئیس جمهور؛ اصلاح قوانین و مقررات»، مرکز تحقیقات راهبردی شورای تشخیص فرصت از دیگر پرونده های کاری دکتر دارا است.
انتهای پیام