به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، جعفر یازرلو به طور ویژه از ایرلاین ها خواست تا پایان 27 اردیبهشت ماه مبالغ بلیط هواپیمای کنسل شده را بدون جریمه یا کسر برای مسافران، شفاف نبودن روند استرداد بلیت، ناهماهنگی بین هواپیمایی کشوری بازپرداخت کنند. وی گفت: برای سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین ها بخشنامه صادر شده کاملا آشناست و شرایط فورس ماژور به وجود آمده است مانند آنچه در عملیات صادق 1 رخ داده که بی سابقه است و اشاره به رویه های بین المللی تحت عنوان شرایط استرداد. صدور اختیاری و غیر ارادی بلیت توسط مسافر امری بدیهی و قابل قبول برای شرکت های هواپیمایی است.
وی افزود: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این حادثه صرفاً تعیین برنامه به منظور هماهنگی عملکرد هر شرکت هواپیمایی و برآورده شدن انتظارات مسافران بوده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آنچه در تحلیل منتشر شده به درستی مورد توجه قرار نگرفته، زمان لازم برای اجرای فرآیند استرداد یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پروازهای داخلی و خارجی در یک روز، هزاران مسافر را با درخواست بازپرداخت یا تغییر تاریخ مواجه کرده است که با در نظر گرفتن زمان لازم برای تکمیل فرآیند بازپرداخت، ساعات کاری و اداری و تعداد واحد پشتیبانی هواپیمایی. کارکنان و دفاتر خدمات حمل و نقل هوایی قطعا افزودن این حجم زیاد تقاضا بر تقاضای عادی روزانه، صبر و حوصله بیشتری را از مسافران عزیز می طلبد.
یازرلو افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای حفظ حقوق مسافران و ارزشهای والای نظام اسلامی، با کسانی که قصد سوء استفاده مالی از این شرایط را دارند، برخورد قانونی میکند ایجاد اختلال در شرایط و عدم رعایت دستورالعمل های سازمانی کفایت می کند.
absnews