مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط گروه کشتیرانی در دریای خزر و همزمان با ایجاد خطوط منظم کشتیرانی، در حال حاضر کالاهای صادراتی به تمامی بنادر شمال کشورها حمل می شود. و کالاهای صادراتی منتظر کشتی در بنادر نمی مانند. زیرا ظرفیت حمل و نقل کالاهای صادراتی در این حوزه از تقاضای کالا بیشتر است.
به گزارش ای بی اس نیوز، کامبیز جهانبانی گفت: کشتیرانی دریای خزر در راستای حمایت از اقتصاد کشور و حمل و نقل محصولات ملی اعم از صنعتی، گلخانه ای و کشاورزی به ویژه از استان های شمالی از کشور به کشورهای ساحلی ظرفیت حمل و نقل خود را افزایش داد. حمل و نقل خزر برای کمک به رونق صادرات کالاهای ایرانی به این کشورها گفت: در حال حاضر با سیاست های اعمال شده در حوزه حمل و نقل دریای خزر، خوشبختانه امکان حمل کالاهای صادراتی در تمامی بنادر شمالی به مقاصدی در بنادر روسیه وجود دارد. ، در قزاقستان و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع. با نظم و سرعت بسیار خوبی اتفاق می افتد.
وی تاکید کرد: با ظرفیت سازی، کالاهای صادراتی بدون معطلی به بنادر حمل می شود و هیچ صادرکننده ای منتظر کشتی برای حمل کالاهای صادراتی خود نیست. زیرا عرضه ناوگان برای حمل کالا بیشتر از تقاضا است.
جهانبانی محموله های کریدور و ترانزیتی را یکی از حوزه های استراتژیک تجاری جدید شرکت کشتیرانی دریای خزر می داند و ادامه می دهد: این محموله ها از کشورهای آسیایی مانند چین، هند، کشورهای عربی و بعضاً از کشورهای آفریقایی به مقاصدی مانند روسیه، قزاقستان حمل می شود. از این رو کشتیرانی دریای خزر در نظر دارد با برنامه ریزی های لازم نسبت به افزایش سهم خود در بازار کریدورها و کالاهای ترانزیتی از طریق بنادر شمالی به کشورهای حوزه دریای خزر اقدام کند.
بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: توسعه و افزایش تعداد شناورهای ناوگان و لزوم توسعه زیرساخت ها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری در مناطق بندری، لجستیکی. تخلیه و بارگیری تجهیزات در بنادر دریای خزر از جمله در روسیه و کشورهای CIS باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل کشتیرانی دریای خزر یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با رشد و توسعه همگن و هماهنگ بین تمامی حلقه های دریای خزر، میزان صادرات کالا از محورهای کریدور را به عنوان شاهراه ترانزیتی به کشورهای حاشیه دریای خزر افزایش دهیم. 'عرضه. زنجیره، به ویژه پیوند حمل و نقل.
وی تاکید کرد: بر اساس سیاست هایی که در خصوص توسعه ناوگان در نظر گرفته شده است، امروز شاهد هستیم که حمل و نقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بسیار روان و با تعادل بین عرضه و تقاضا برای حمل و نقل کالا انجام می شود. .
جهانبانی با بیان اینکه با توجه به تغییرات و تحولات در این زمینه، ظرفیت حمل و نقل کشتی های عازم بنادر شمال نسبت به گذشته به حدود 500 هزار تن رسیده است، افزود: این ظرفیت از ناوگان ایران و ناوگان سایر کشورهای حاشیه دریای خزر تامین می شود. تاجران و می توانند حدود 10 تا 12 میلیون تن کالا در سال حمل کنند. این در حالی است که بنادر شمال کشور در طول سال به طور متوسط 7 تا 8 میلیون تن کالای ترانزیت، صادراتی و وارداتی را تخلیه و بارگیری می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار حمل و نقل دریایی به حدی است که می توان گفت عرضه کالاهای صادراتی در بازار حمل و نقل دریایی بیشتر از تقاضا است، اعلام کرد: ظرفیت حمل و نقل دریایی موجود در بنادر شمال کشور می تواند. نیازهای مشتری را برآورده کند. اما توسعه ناوگان در این حوزه باید برای ارائه خدمات بیشتر انجام شود.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: البته ارائه خدمات در این حوزه تنها به ظرفیت فعلی ناوگان محدود نمی شود؛ بلکه در حال حاضر خدمات رسانی به ناوگان در حال انجام است. این منطقه تنها بخشی از زنجیره حملونقل را نشان میدهد، بخش دیگر توسعه زیرساختهای بندری است که از نظر روشهای تخلیه و بارگیری، مدت زمان فعالیت شناورها و در نهایت بهرهوری ناوگان بسیار کارآمد هستند. و افزایش کشتیرانی در دریای خزر.
مدیر کل کشتیرانی دریای خزر افزود: البته لازم است همزمان کشورهای مختلف حوزه دریای خزر اقدامات لازم را برای توسعه زیرساخت های بندری خود و نوسازی تجهیزات بندری و لجستیکی خود به منظور ارائه بهتر انجام دهند. خدمات به ایرانیان صادرکنندگان
جهانبانی تاکید کرد: هدف تعیین شده در دریای خزر این است که علاوه بر 7 تا 8 میلیون تن محموله صادراتی و وارداتی موجود، ظرفیت حمل و نقل حدود 15 میلیون تن کالا از طریق کریدور و بنادر شمال ایران به قزاقستان تقویت شود. ، روسیه و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز اتفاق می افتد. بنابراین در این راستا نیاز مبرمی به سرمایه گذاری های جدید در حوزه بنادر دریای خزر در داخل و خارج از ایران احساس می شود تا اقداماتی برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و همچنین خدمات لجستیکی بهینه انجام شود.
وی با یادآوری اینکه با افزایش تعداد کشتی ها، صف در لنگرگاه سایر کشورها در حوزه دریای خزر طولانی شده است، افزود: در نتیجه نیازمند برنامه ریزی جدید برای توسعه زیرساخت های بندری و لجستیکی به ویژه هستیم. در دریای خزر تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان در حوزه دریای خزر باشیم. ترانزیت و راهرو باشید.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: طی سال جاری در کشتیرانی دریای خزر حمل و نقل کالاهای صادراتی اعم از مرکبات گلخانه ای و کشاورزی و باغی را از طریق کانتینرهای یخچالی متعلق به گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران؛ وی خاطرنشان کرد: این امر با استقبال خوبی از سوی صادرکنندگان مواجه شده است و اگر متقاضیان و صادرکنندگان بیشتری نیاز به کانتینرهای یخچال دار داشته باشند، تمایل به توسعه زیرساخت های لازم وجود دارد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: راهبرد دریایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن مانند شرکت کشتیرانی خزر این است که بتوانند نقش مهم تری در اقتصاد دریایی ایفا کنند. . از کشور از این رو این شرکت با استفاده از ظرفیت ها و ظرفیت های ملی سیاست های خود را با توجه به توسعه ناوگان جهت ساخت انواع کشتی ها و همچنین خرید کشتی از بازارهای بین المللی و در این راستا حمل و نقل دریایی دریای خزر انجام داده است. در سال گذشته دریا به منظور تامین نیاز بازار افزایش یافت. ظرفیت ناوگان.
جهانبانی ادامه داد: کشتیرانی دریای خزر برای اولین بار ساخت چهار فروند کشتی شامل دو کشتی کانتینری و دو کشتی باری عمومی 3500 تنی را به یک شرکت کشتی سازی داخلی سفارش داده و در تلاش است تا تولیدات داخلی را تقویت کرده و به اشتغالزایی کمک کند. ایجاد. و پیشبرد سیاست های کلی حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران.
وی همچنین از آمادگی شرکت کشتیرانی خزریان برای ثبت سفارش ساخت به کشتی سازی های داخلی خبر داد و گفت: ما در شرکت کشتیرانی خزریان آمادگی داریم تا سال های متمادی مطابق با سیاست های جمهوری اسلامی ایران به سفارش کشتی سازی های داخلی ادامه دهیم. گروه. .
جهانبانی ابراز امیدواری کرد: کشتی های سفارش داده شده به کشتی سازان داخلی در زمان توافق شده به ناوگان دریایی دریای خزر ملحق شده و در کنار ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: خوشبختانه با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر و کشتی سازان داخلی خط تولید کشتی در بنادر شمالی راه اندازی شد که تحولات مثبتی را در مناطق شمالی به همراه داشت و تاثیر مستقیم داشت. استخدام چند صد متخصص دانشگاهی و کارگران ماهر.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر امروز همچنین خاطرنشان کرد: کشور در انجام تعمیرات دوره ای کشتی های خود در دریای خزر کاملا خودکفا است و کشتیرانی دریای خزر کلیه تعمیرات دوره ای کشتی های خود را در مجتمع های تعمیرات داخلی بنادر شمال انجام می دهد. که باعث ایجاد مشاغل پایدار و بهبود دانش تعمیرات در منطقه و کشور شده است. به خصوص اینکه تعمیرات دوره ای بر اساس تمامی استانداردهای لازم بین المللی و با تایید موسسات طبقه بندی انجام می شود.
انتهای پیام