شرکت هوندا موتور ژاپن قصد دارد تا سال 2027 شش مدل خودروی الکتریکی نسل بعدی را با نام تجاری Ye در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، عرضه کند.
این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2027 در مجموع 10 نوع خودروی الکتریکی با برند هوندا را در چین عرضه کند که مدل های قبلی را نیز شامل می شود. این اقدامی است که منجر به دستیابی به هدف این شرکت برای دستیابی به سهم 100 درصدی خودروهای الکتریکی در بازار چین تا سال 2035 خواهد شد.
شرکت هوندا موتور که در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر حجم فروش است، در افزایش فروش خودروهای الکتریکی از رقبای اروپایی و آمریکایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز عقب مانده است.
پیش از این، شرکت هوندا و نیسان موتور، دو شرکت رقیب در ژاپن، اعلام کردند که در حال بررسی ایجاد شراکت در بخشهای کلیدی و نرمافزار در مواجهه با رقابت فزاینده از سوی سازندگان خودروهای برقی چینی هستند.
شایان ذکر است که هوندا در ابتدای سال 2024 از خودروهای الکتریکی هوندا سری 0 و دو مدل مفهومی دیگر در نمایشگاه خودروی CES رونمایی کرد.