اخبار اقتصادی روز

هواپیمای 140 ایران پس از پایان همکاری ایران و اوکراین در داخل کشور تکمیل می شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پایان همکاری ایران و اوکراین تاکید کرد: ساخت 140 هواپیمای ایرانی را در داخل ادامه خواهیم داد.

absnews

سیدی افزود: برای تکمیل ترمینال اصلی فرودگاه مهرآباد 70 درصد زمین مورد نیاز را آزاد کردیم همچنین انبارهای فرودگاه برای ساخت ترمینال جدید تخریب می شود.

absnews

وی تصریح کرد: سال ها پیش به عربستان اجازه حمل مسافر ایرانی را دادیم اما هزینه حمل مسافر ایرانی با هواپیماهای سعودی بسیار بیشتر بود و در حال حاضر در جاهایی که مجبوریم این موضوع را دنبال می کنیم اما تلاشمان این است که حداکثر استفاده از ظرفیت شرکت های هواپیمایی کشوری؛ به طور متوسط ​​در هفته 500 پرواز خارجی داریم.

در ادامه این جلسه، کاپیتان محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه موضوع آزادی پنجم است که امکان نشست و برخاست هواپیماها و تردد مسافران ایرانی به خطوط هوایی سایر کشورها به صورت متناوب توسط کشور اجرا می شود.

در بخشی دیگر از این مراسم، کاپیتان شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بیشتر تحریم ها را مربوط به حوزه هوانوردی دانست و افزود: با این حال مشکل جدی نداریم. پروازهای بین المللی ، ما همه مقاصد را به کشورهای دیگر ارائه می دهیم. این نشان می دهد که تحریم ها بی اثر بوده است، فقط در برخی فرودگاه های خارجی چند مشکل کوچک داریم، مثلا مشکل تامین سوخت که در حال رفع شدن است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت شناسایی و ثبت پهپادها را برعهده سازمان هواپیمایی کشوری دانست و گفت: در این حوزه با رشد قابل توجهی در تولید و استفاده از پهپادها مواجه بوده ایم و توانسته ایم پیشرفت قابل توجهی در ارائه خدمات هواپیماهای بدون سرنشین

معاون وزیر راه:

معاون وزیر راه با اشاره به موفقیت کارشناسان کشوری در زمینه تعمیر موتور و ملخ بالگرد افزود: ساخت و ساز هلیکوپتر بومی دستور روز است به عنوان مثال در سانحه قطار طبس شش هلیکوپتر وارد شد و در عرض چند ساعت مصدومان حادثه نجات یافتند. علاوه بر این برای اطفای حریق جنگل ها با واحدهای بالگردی همکاری می کنیم و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم. .

وی با یادآوری بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاهی یادآور شد: بدهی شرکت های هواپیمایی دیگر جمع نمی شود و تقریبا تنزیل می شود. تنها سه شرکت هواپیمایی بدهی انباشته کرده اند که مجموعاً 2 هزار میلیارد تومان است و ما پیگیر هستیم که دولت با مطالبات دولت این بدهی ها را تسویه کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: برآوردها نشان می دهد برای پوشش فرودگاه کشور به 550 فروند هواپیما نیاز داریم. . در حال حاضر ما فقط یک سوم این تعداد هواپیما را داریم.

**رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: پهپاد می سازیم

محمدی بخش با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدید حقوق مسافران هوایی خاطرنشان کرد: همچنین برای نیازهای داخلی به تعداد زیادی بالگرد از جمله امداد حمل و نقل، آمبولانس شهری، آمبولانس جاده ای، حوادث غیرمترقبه، آتش سوزی جنگل ها، سکوهای نفتی و نفت نیازمندیم. مناطقی که ما نیاز داریم در چهار حوزه تولید، خرید بالگرد، نوسازی بالگردهای موجود، تعمیر و تامین قطعات آنها وارد شده ایم..

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما گفت: 155 پرواز برای جام جهانی قطر اختصاص داده شده است بیشتر آنها پروازهای چارتر و برخی برنامه ریزی شده بودند.17900 صندلی برای پروازهای جام جهانی در دسترس بود که 11700 صندلی فروخته شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به انقضای رادارهای فرودگاهی خاطرنشان کرد: نه تنها رادارها منسوخ نشده‌اند، بلکه رادارها را مرتباً تمدید و به روز می‌کنیم. دانشگاه صنعتی اصفهان رادار جدیدی می سازد که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل در بهار سال آینده در فرودگاه آبادان نصب می شود.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه طاقت فرسا کارشناسان هوانوردی خریدهای برجام، به ویژه ATR را هوشمند نمی دانند وی گفت: خرید هواپیمای جدید در دستور کار ما قرار دارد، اما این صنعت با تحریم مواجه است، هرچند تحریم واژه کوچکی برای صنعت هوانوردی است و باید آن را جنگ اقتصادی تمام عیار توصیف کرد.

فرزادی پور با بیان اینکه وضعیت مالی هما رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بدهی های ایرانیان در حال پرداخت است و طبق برنامه در حال تسویه بدهی هستیم.

وی درباره ساخت ترمینال جدید 20 میلیون نفری در فرودگاه مهرآباد گفت: مهرآباد 15 سال است که به بهانه اینکه قرار است فرودگاه بزرگی ساخته شود ضعیف نگه داشته شده است. با این حال فرودگاه مهرآباد هرگز نمی تواند بسته شود.

محمدی بخش درباره تولید هواپیما گفت: کارخانه هواپیماسازی ایران (هسا) را در کشور داریم که صد و چهلمین هواپیمای ایرانی ساخت این شرکت است. و این هواپیما را بومی می دانیم الان هم با وجود قطع ارتباط با اوکراین همچنان در دستور کار ساخت ایران 140 هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *