عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز گفت: مخالفان داخلی و دشمنان خارجی نگذاشتند نظام فکری امام خمینی (ره) در کشور پیاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: امام خمینی(ره) می خواستند فقرا و مستضعفان مقتدر و نجیب باشند، شکاف طبقاتی از بین برود و جامعه به تحصیل، تربیت، رشد، آشتی برسد. و فرهنگ، اما مخالفان داخلی و دشمنان خارجی اجازه آن را ندادند. نظام فکری مورد نظر حضرت امام باید در کشور پیاده می شد.
وی با بیان اینکه مهم ترین رکن اندیشه سیاسی امام در این خاطره به خوبی مشهود است، گفت: زمانی که نماینده مردم سمنان در مجلس بودم به همراه مرحوم عسگری اولادی به سمنان رفتیم. از او خواستم درباره امام خمینی به مردم بگوید. وی همچنین گفت: «سال 1343 هیئت اموات به زیارت امام در قم رفتند و ما گفتیم: آقا شنیده ایم که نظام قصد دارد شما را در میدان قضاوت کند». شما چه کار می کنید و ما چه می کنیم؟ عسگری اولادی ادامه داد: امام (ره) فرمودند من در این قیام سه هدف داشتم. اولاً پایان دادن به استبداد داخلی، ثانیاً پایان دادن به استعمار خارجی و ثالثاً بسترسازی برای ظهور امام زمان (عج). برو برای این سه مقصد آماده شو.»
عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امام بر نابودی استبداد داخلی و جایگزینی نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند که این اتفاق با رأی 98.2 درصدی مردم به «جمهوری اسلامی» رخ داد. آنها همچنین می خواستند دست خارجی ها را از ایران قطع کنند که خوشبختانه این اتفاق افتاد. امروز ایران کشوری مستقل، مقتدر، آزاد و با عزت است و ما برای مرحله سوم دعا می کنیم تا انشاءالله ظهور امام زمان (عج) رخ دهد و این نظام به ظهور متصل شود. از امام زمان
اکرمی میزان تحقق افکار و آرمان های امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی را با اجرای دستورات و دستورات الهی در زمان حیات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مقایسه کرد و افزود: با بررسی سیره پیامبر گرامی اسلام و میزان توفیق کمی و کیفی در آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت علیهم السلام در کدام حوزه از ارکان نظام فکری و سیاسی آنان است. امام امت موفق شد. ما آرمانی داریم که از باور، عدالت، اخلاق، انصاف، آموزش، رشد، برابری، بردباری و خدمت به مردم تشکیل شده است. پیامبر(ص) و ائمه اطهار می خواستند که مردم به این صفات متصف شوند.
وی ادامه داد: اما حقیقت جامعه اسلامی این بود که پیامبر اسلام پس از گذشت 23 سال از ابلاغ پیام، در اجرای احکام اسلام و آیات قرآن 100 درصد موفق نبودند. پس از پیامبر (ص) به دلیل اختلافات بین امت اسلامی، حضرت علی (علیه السلام) 25 سال خانه نشین شد. پس از این مدت، 4 سال و 9 ماه بر مسلمانان حکومت کردند، اما در دوران خلافت خود، رنج ها و عنایات فراوانی از امت دیدند و توفیق چندانی در اقامه کار کامل احکام و دستورات الهی به دست نیاوردند. در زمان ائمه بعد از حضرت علی (ع) نیز همین وضعیت را می بینیم. خلفای بنی امیه و بنی عباس نگذاشتند زندگی پیامبر خدا و دستورات الهی توسط فرزندان رسول خدا در جامعه اجرا شود.
یکی از اعضای مجمع جامعه روحانیت مبارز افزود: در ایران 100 درصد موفق شده ایم که استبداد داخلی و نظام شاهنشاهی نداشته باشیم و قدرت در دست مردم است، اما توانسته ایم دست بیگانگان را قطع کنیم. استعمار در برخی جاها و در برخی جاها تحت فشار. از نمونه های آن می توان به تحریم های اقتصادی غرب، جنگ 8 ساله و گسترش طالبان و داعش در منطقه خاورمیانه اشاره کرد. متأسفانه توالی های وابستگی و رسوبات منطقه ای و داخلی هنوز وجود دارند. ما نیز برای ظهور امام زمان (عج) دعا می کنیم تا انشاءالله هر چه زودتر ظهور کند.
اکرمی یادآور شد: اما اگر اندیشهها و آرمانهای سیاسی و اجتماعی بنیانگذار جمهوری اسلامی آنطور که امام میخواست در کشور پیاده میشد، امروز شاهد درگیری، جناحبندی و اختلاف طبقاتی نبودیم. امام خمینی(ره) می خواست مستضعفان و مستضعفان مقتدر و آقایان باشند، شکاف طبقاتی از بین برود و جامعه به تحصیل، تربیت، رشد، آشتی و کامیابی برسد، اما گروهک های تروریستی مانند فرقان، رهروان فرقان و منافقین بیش از آن را کشتند. 17 نفر. هزاران شخصیت برتر سیاسی فرهنگ کشورمان را به شهادت رسانده اند و نگذاشتند نظام فکری امام خمینی (ره) در کشور پیاده شود.
وی همچنین دلیل آن را جنگ 8 ساله عنوان کرد و گفت: آثار جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی غرب همچنان بر اقتصاد و فرهنگ کشور و همچنین بر دشمنان نظام و انقلاب باقی مانده است. با ایجاد تنش های درونی و موانع بیرونی اجازه نداد امام و رهبران احکام و دستورات الهی را آنطور که باید و شاید موفق شوند اجرا کنند.
عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز، امام امت را نوساز هنجارها و شاخص ها دانست و افزود: با وجود اینکه امام امت در هیچ انتخاباتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ فرد و فردی حمایت نکردند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ فرد یا فردی حمایت نکردند. با تبیین معیارها و شاخص ها، کاری برای ارتقای سطح فکری و سیاسی جامعه انجام دادند. اما در موارد معدودی نیز برای ایجاد وحدت و جلوگیری از درگیری وارد عمل شدند.
انتهای پیام