سایر موضوعات

نتایج بزرگراه شیراز-اصفهان: کاهش سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت

بزرگراه شیراز – اصفهان به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی شمال به جنوب در مرکز کشور افتتاح شد تا 134 کیلومتر راه بین این دو شهر کاهش یابد و دو ساعت در زمان و مصرف بنزین صرفه جویی شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، بزرگراه شیراز – اصفهان از سال 1387 برای ساخت جاده ای به طول 222 کیلومتر در کل این پروژه 370 کیلومتری در قالب کریدور شمال به جنوب استان فارس در دستور کار قرار گرفت. طرحی که با کاهش 140 کیلومتری فاصله دو کلانشهر استراتژیک، زمان سفر شیراز به اصفهان را دو ساعت کاهش می دهد و از شدت و تعداد تصادفات جاده ای نیز می کاهد.

خیرالله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – اردیبهشت ماه 1397 از پایان این پروژه در سال 1398 خبر داد، اما این کار به پایان نرسید و حتی در سال گذشته در مقاطعی نه توسط رستم قاسمی – وزیر فقید راه و شهرسازی. – و خادمی اعلام کرد تا پایان سال 1401 بزرگراه شیراز به اصفهان حد فاصل شیراز و ایزدخشت به بهره برداری می رسد که باز این وعده محقق نشد.

سرانجام امروز و در سفر سید ابراهیم رئیسی به شیراز، پروژه بزرگراه شیراز – اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های ملی افتتاح شد.

عملیات اجرایی قطعه هشتم بزرگراه شیراز – اصفهان با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – پس از سفر به استان فارس به همراه رئیس جمهور و هیئت دولت در مراسم افتتاح بزرگراه اصفهان – شیراز، گفت: بزرگراه شیراز – اصفهان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور پس از انقلاب و فارغ از تاثیرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی برای استان است که نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره کریدور کشور افزود: توسعه خطوط ریلی رشد قابل توجهی داشته و همزمان با تکمیل زنجیره حمل و نقل شمال به جنوب، با افتتاح این قطعه 212 کیلومتری، یک نقطه ایجاد شد. اتصال دریا به دریا از طریق جاده .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شد، تاکید کرد: باید عقب ماندگی های این حوزه را به سرعت و با جدیت جبران کنیم و در این راستا حرکت برای تکمیل پروژه نیمه تمام. پروژه ها، بسته به تاکید رئیس جمهور در دستور. کار تکمیل شده و منابع لازم به پروژه های نیمه تمام پمپاژ می شود. حمایت ها برای تکمیل کریدورهای اصلی باید ادامه یابد و توان و توان مهندسان ایرانی در راهسازی در این پروژه نمایان است.

بذرپاش یادآور شد: 50 درصد پروژه توسط وزارت دفاع انجام شده و از توان مهندسی آن استفاده شده است.

وی همچنین از رئیس جمهور خواست تا با حکم خود عملیات اجرایی قطعه هشتم بزرگراه شیراز – اصفهان را آغاز کند.

صرفه جویی در مصرف بنزین و کوتاه کردن مسیرهای ترافیکی

وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از توان فنی کشور در بزرگراه شیراز – اصفهان گفت: طول 212 کیلومتری این بزرگراه ظرفیت بسیار خوبی را هم از نظر صرفه جویی در مصرف سوخت و هم از نظر کوتاه شدن مسیر از اصفهان ایجاد می کند. در شیراز این مقدار بیش از یک روز مصرف سوخت کل کشور است که مبلغ قابل توجهی است.

بازرپاش هزینه و ارزش روزانه این پروژه را بیش از 25 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تاکنون 8 هزار میلیارد تومان برای این پروژه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع هزینه شده است. با 50 درصد سهم و توانایی های مهندسی هر دو. وزارتخانه برای این پروژه آماده است.

وی با اشاره به پروژه پیش رو گفت: از امروز با دستور رئیس جمهور این جاده را ادامه می دهیم و عملیات اجرایی قطعه ای از بوشهر به شیراز نیز برای اتصال آن به این شبکه گذر اصلی آغاز می شود. پس از آن اساسا مسیر دریایی تکمیل می شود که اتفاق بزرگی است. قطعه 8 نیز به طول 12 کیلومتر است که از شیراز به سمت بوشهر شروع می شود و از سوی دیگر این قطعه نیز از بوشهر به شیراز می رود و اجرای آن طبق برنامه زمان بندی آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تکمیل کریدورهای شمالی اعم از ریلی و جاده‌ای نیازمند آمادگی‌های گسترده است و به فضل الهی شاهد هستیم که پروژه‌های ریلی در طول روز به بهره‌برداری می‌رسند. تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

بهره مندی از مزایای کریدور بزرگراه شمال – جنوب در مرکز کشور با افتتاح بزرگراه شیراز – اصفهان

خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که برای افتتاح بزرگراه شیراز – اصفهان به استان فارس سفر کرده است، گفت: بزرگراه شیراز – اصفهان بخشی از کریدور بزرگراه شمال به جنوب در مرکز کشور است که 134 کیلومتر کاهش یافته است. این امر در مقایسه با طول مسیر نسبت به محور موجود، دو ساعت از زمان سفر بین دو مرکز فرهنگی و تاریخی کشور می کاهد.

وی افزود: با توجه به موقعیت ویژه ایران در شاهراه ارتباطی شرق به غرب، یکی از برنامه های احیای این موقعیت، توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور است و از مهمترین ویژگی های راه های موجود می توان به سرعت، سهولت دسترسی، ایمنی و… اشاره کرد. کوتاه کردن مسیر

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بزرگراه شیراز – اصفهان بخشی از کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور است که با بهره برداری از آن حمل و نقل از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و شمالی کشور متحول می شود.

خادمی ابر، پروژه شیراز – اصفهان را طولانی ترین بزرگراه کشور اعلام کرد و گفت: در ساخت این بزرگراه دو اقدام فنی اساسی انجام شد که شامل اجرای روکش بتنی در 50 کیلومتری پروژه و ساخت سردار شهید است. پل سلیمانی در ارتفاع 110 متری از کف دره. با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی بود که در پنجمین همایش بین المللی پل، عنوان برترین سازه را به عنوان بلندترین پل بزرگراهی کشور دریافت کرد.

وی به تشریح مزایای روسازی بتنی پرداخت و گفت: اجرای روسازی بتنی باعث افزایش 2 برابری عمر روسازی روسازی نسبت به روسازی آسفالتی و کاهش هزینه های نگهداری در طول مدت بهره برداری، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، طول عمر بتن نیز می شود. پوشش. جاده به عنوان بخشی به لطف بودجه ملی در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: روسازی بتنی با کاهش آلاینده های زیست محیطی موجب حفظ محیط زیست می شود و با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیکی و استحکام بستر، این نوع راه ها نسبت به مسیرهای بزرگراهی مساعدتر است.

خادمی توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی در مناطق ترانزیتی را از دیگر مزیت های این بزرگراه دانست و افزود: علاوه بر کاهش زمان سفر بین دو مرکز مهم فرهنگی و هنری کشور، مسیر این بزرگراه بزرگراه است. بسیار زیبا و یکی از جذاب ترین مناطق طبیعی است. در استان فارس دشت‌های سرسبز و چمن‌زارهای زیبا می‌گذرد و همین ویژگی‌ها می‌تواند جاده را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان را منجر به افزایش 9 درصدی طول بزرگراه های کشور ارزیابی کرد و اعلام کرد: این بزرگراه راه میانبری برای اتصال استان های فارس و اصفهان است که یکی از افتخارات ماندگار است. دولت مردمی در حوزه زیرساخت های حمل و نقل کشور. ضبط دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین آخرین وضعیت اجرای قطعه 7 ایزدخواست اصفهان را تشریح کرد و گفت: این قطعه به طول 12 و نیم کیلومتر و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به منظور تکمیل هرچه سریعتر این قطعه و بهره مندی از مزیت های بزرگراه، بیش از 200 نفر و 150 ماشین آلات در این منطقه مشغول به کار هستند.

خادمی ساخت بزرگراه شیراز – اصفهان توسط متخصصان و مهندسین ایرانی با تکیه بر تولید داخلی را مهمترین دلیل نامیدن این بزرگراه به عنوان ابرپروژه بومی در حوزه راهداری اعلام کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا