شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

نکات قابل توجه مدیران منابع انسانی هنگام عقد قرارداد غذایی شرکتی • رکنا

نکته مهم این است که همین غذای سازمانی زیبا و جذاب از دید کارکنان یک شرکت به دلایل مختلف می تواند عامل نارضایتی سازمانی و مهمتر از آن ایجاد احساس بی ارزشی و اهمیت کارکنان باشد. برای سازمان کیفیت پایین، تنوع کم، بدون تحویل به موقع قدرت کسب و کارحوادث ناخوشایند ناشی از عدم رعایت بهداشت از جمله مواردی است که منجر به نارضایتی کارکنان از تهیه غذای سازمانی می شود.

به همین دلیل است که بزرگترین نگرانی مدیران منابع انسانی، مدیران تدارکات یا فردی که مسئول تصمیم گیری در مورد نحوه سرو غذای شرکت است (استخدام آشپز شرکت یا سفارش ناهار کارکنان پذیرایی)، روش اشتباه را انتخاب کرده و سپس کارکنان از کیفیت پایین غذا شکایت می کنند. اما چگونه می توانیم از بروز این رویداد ناخوشایند یا بهتر است بگوییم ریسک سازمانی بکاهیم؟ چگونه مدیران منابع انسانی و تصمیم گیران در این زمینه می توانند بهترین غذای سازمانی را برای کارکنان خود سفارش دهند تا هم مقرون به صرفه و هم رضایت بخش باشد؟ اگر این نگرانی شماست، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکات بسیار مهمی که قبل از امضای قرارداد غذایی شرکتی باید بدانید:

زمانی که سقف بودجه برای هر یک از کارکنان سازمان مشخص شد، کار سخت مدیران منابع انسانی یا خرید برای انتخاب سرآشپز یا خدمات پذیرایی مناسب آغاز می شود. البته انتخاب بهترین روش برای تهیه غذای سازمانی به عوامل مختلفی از جمله تعداد کارکنان، بودجه، موقعیت مکانی سازمان و … بستگی دارد. برای مثال، برای سازمانی با بیش از 400 کارمند، ممکن است تهیه غذا در محل به جای سفارش غذا از رستوران مقرون به صرفه تر باشد. اما با یک محاسبه ساده و در نظر گرفتن هزینه های خرید تجهیزات، مواد اولیه، دستمزد و حقوق آشپزها و کارگران، سفارش غذا به کترینگ ها منطقی تر به نظر می رسد. در هر صورت مدیرانی که تصمیم به ارائه کترینگ شرکتی دارند باید به نکاتی توجه کنند تا پس از عقد قرارداد با آشپز و کیترینگ دچار مشکل نشوند.

بین استخدام مدیر کسب و کار و سفارش پذیرایی بهترین ها را انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، سازمان هایی با بیش از 400 کارمند، استخدام آشپز و سرآشپز را مقرون به صرفه تر از سفارش غذا از یک کترینگ می دانند. اما انتخاب این روش علاوه بر هزینه هایی که برای خرید تجهیزات و مواد اولیه و غیره به سازمان تحمیل می کند، ریسک هایی را نیز به همراه دارد. انتخاب یک آشپز غیرحرفه ای یا بسیار خوش ذوق یکی از این خطرات است. پر واضح است که سرآشپزهای حرفه ای جذب رستوران ها می شوند و معمولا آشپزهای خانگی یا آشپزهای کم تجربه و غیرمتخصص سرآشپز سازمان ها می شوند. آشپزهایی که با تکنیک های خاص آشپزی با حجم بالا آشنا نیستند و می توانند باعث نارضایتی کارکنان شوند. به همین دلیل سفارش غذا از کترینگ ها مقرون به صرفه تر به نظر می رسد. زیرا کترینگ ها در تهیه غذا به مقدار زیاد تخصص دارند و معمولا از سرآشپزها و کارکنان حرفه ای و متخصص استفاده می کنند. دلیل روشن است؛ در رقابت بین رستوران داران، استخدام افراد غیر متخصص به معنای از دست دادن سهم بازار است.

222222222222222222222222222222222222222222

به جای سفارش دادن به رستوران ها، وعده های غذایی شرکت را از کیترینگ ها سفارش ندهید.

برخی از مدیران مرزی بین رستوران‌ها و کترینگ‌های متخصص در تهیه غذای شرکتی و غذای انبوه تصور نمی‌کنند و گاهی اوقات این اشتباه را مرتکب می‌شوند که سفارش غذای سازمانی در رستوران از نظر کیفیت یا قیمت مقرون به صرفه است. در این زمینه باید گفت که ساختار رستوران با پذیرایی متفاوت است و معمولا رستوران ها تنها بخشی از حجم غذای تولیدی و فضای آشپزخانه را به سفارش های شرکت اختصاص می دهند و تمرکز اصلی آنها بر روی مشتریان حضوری است. از طرف دیگر، کترینگ ها در زمینه پذیرایی و غذای شرکتی تخصص دارند و می توانند غذای باکیفیت و با حجم بالا را در اختیار سازمان ها قرار دهند.

برخی از مدیران بر اساس تجربه دلپذیری که در یک رستوران داشته اند، غذاهای سازمانی را از رستوران سفارش می دهند، در حالی که غذاهای سرو شده در رستوران از نظر سطح کیفی و حتی طعم و کیفیت، عطر و طعم همان غذای سرو شده است. در همان رستوران رستوران، برای سازمان ها متفاوت است.

333333333333333333333333333333333333333333333333333333

کیفیت را فدای قیمت نکنید

در حال حاضر بسیاری از شرکت های کیترینگ خدمات آماده سازی غذا را ارائه می دهند و رقابت بین آنها وجود دارد. این رقابت بین کترینگ های پیشرو و مشهور شدیدتر است. زیرا متوجه شدند ارائه غذای بی کیفیت یا کاهش سطح کیفی اعتراض کارکنان سازمان را به دنبال دارد و نتیجه این نارضایتی سازمانی لغو قرارداد بین شرکت کترینگ و شرکت است. به همین دلیل، سفارش غذا از کیترینگ های معروف و معتبر و ارائه غذاهای متنوع و باکیفیت به اعضای شرکت، عموماً رضایت سازمانی بیشتری نسبت به استخدام آشپز سازمانی دارد.

تنوع غذا به اندازه کیفیت مهم است

افراد مختلف ذائقه، ذائقه و عادات غذایی متفاوتی دارند. علاوه بر این، برخی افراد از رژیم های غذایی خاصی پیروی می کنند. به همین دلیل است که ما به منابع انسانی و مدیران خرید توصیه می‌کنیم که پذیرایی را انتخاب کنند که منوی متنوعی ارائه می‌دهد و همچنین غذاهای سالم و سالاد را در منوی خود قرار دهد. زیرا غذای مکرر حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشد، همیشه نارضایتی کارکنان را برمی انگیزد. در این زمینه کیبو کیترینگ این یک مثال خوب است. این کترینگ تنوع زیادی در زمینه غذا، پیش غذا، غذاهای سالم و … ارائه می دهد.

جدی گرفتن استانداردهای بهداشتی

البته هیچ کس تمایلی به خوردن غذاهای حاوی مو، پلاستیک و غیره ندارد. این مشکل به اندازه مسمومیت بعد از خوردن غذای بی کیفیت تهیه شده در محیط غیربهداشتی نگران کننده است. بنابراین برای جلوگیری از چنین مواردی به مسئولین سفارش غذا به سازمان توصیه می کنیم به آشپزخانه، انبار و سردخانه کاترینی که قصد سفارش غذا را دارند مراجعه کنند. همچنین از کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تهیه غذا اطمینان حاصل کنید. استفاده از گوشت بی کیفیت، برنج بی کیفیت، مواد اولیه بی کیفیت و فاسد و …. سلامت کارکنان سازمان را تهدید می کند و باید از عدم استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید.

اهمیت فاصله غذاخوری از محل شما

توجه داشته باشید که هرچه شرکت پذیرایی که برون سپاری کرده اید به سازمان شما نزدیک تر باشد، غذای گرم تر و به موقع تر برای کارکنان سرو می شود. عقد قرارداد با کترینگ های مستقر در حاشیه شهر به دلیل مسافت زیاد با مشکلات زیادی همراه است. تصور کنید در مدت 2 ساعت با سازمان خود قرارداد امضا کرده اید. در چنین شرایطی، غذایی که صبح زود تهیه می شود ساعت 8 صبح بسته بندی و ساعت 9 صبح ارسال می شود تا ساعت 11 صبح به دست شما برسد و ساعت 12:30 شب آن را سرو کنید. مسلم است که این غذاها نه تازه هستند و نه گرم.

نه برای ترمیم های کاملا صنعتی

صنعتی شدن فرآیند تهیه غذا سرعت پخت و حجم تولید را افزایش می دهد که برای رستوران داران سودآور اما برای کارکنان سازمان ناخوشایند است. دلیل روشن است؛ تفاوت غذای تهیه شده با وسایل صنعتی از نظر طعم و عطر و غذاهایی که به روش سنتی طبخ می شوند بسیار زیاد است. به همین دلیل است که برخی از کترینگ‌های مشهور که دغدغه مشتری را دارند، از غذاهای ترکیبی استفاده می‌کنند. به این ترتیب هنر آشپزی سنتی را با وسایل صنعتی تلفیق کرده و حجم زیادی غذا را با طعم و عطر غذاهای سنتی تهیه می کنند.

غذای شرکتی را از کجا سفارش دهیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که بر خلاف رستوران هایی که غذاهای پررنگ و رنگارنگ را برای حفظ مشتری به مشتری عرضه می کنند، رسالت رستوران ابتدا تهیه غذای سالم و بهداشتی و سپس رنگ و آیسینگ ظروف است. . به این ترتیب کترینگ های قابل اعتماد نسبت به رستوران ها و برخی مراکز تهیه غذای ناشناخته غذای سالم، خوش طعم و بهداشتی تر به سازمان ها ارائه می دهند.

در خاتمه باید به شما توصیه کنیم که برای سفارش غذای شرکتی یا سازمانی به مراکز تهیه غذا یا تهیه غذای معتبر مراجعه کنید. در حال حاضر شرکت های معروف کترینگ مانند کیبو در سطح شهر خدمات تهیه غذا به سازمان ها ارائه می کنند و مدیران منابع انسانی می توانند از آنها برای کارکنان خود غذا تهیه کنند. توصیه ما این است که قبل از عقد قرارداد با مراکز پذیرایی، نکات ذکر شده را در نظر بگیرید و از بین گزینه های موجود بهترین و معتبرترین کیترینگ را انتخاب کنید تا رضایت همکارانتان را جلب کنید.



رکنا نیوز

اخبار خبرگزاری رکنا

درباره محمدصادق مجدی

پیشنهاد ما به شما

تولید کننده میز تحریر و میز کامپیوتر چوبی

تولید کننده میز تحریر و میز کامپیوتر چوبی

میز تحریر چوبی و میز کامپیوتر چوبی؛ قلب تپنده هر فضای کاری و آموزشی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *