به گزارش صندوق نوآوری، در این مرکز خدماتی شامل نمایش محصولات شرکت ها به مدت یکسال در نمایشگاه دائمی، بازاریابی و بازاریابی محصولات در هند، نظارت بر بازار و تحلیل قیمت اولیه محصولات مشابه و مشاوره در مورد قیمت گذاری، برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری هندی، مشاوره اخذ گواهینامه و استاندارد محصول در آن کشور، تعیین نیروی بازاریابی داخلی مشترک و متخصص، تسهیل انتقال ارز، مشاوره حمل کالا و محصولات به کشور هدف برای کسب و کارهای دانش بنیان.
absnews
با توجه به توان مالی موجود و توانمندی های فناورانه بنگاه های دانش بنیان ایرانی، این مرکز با هدف گسترش و توسعه بازار محصولات ایرانی در هند راه اندازی شد.
این پایگاه صادراتی در بخش صنعتی ایالت اودیشا با همکاری انجمن تولیدکنندگان کوچک اودیشا (OASME) فضای نمایشگاهی را برای محصولات با پتانسیل صادراتی فراهم کرد و این فضا امکان برقراری ارتباط با صنایع کوچک در هند را تسهیل کرده است.
تاکنون 10 شرکت دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از این پایگاه صادراتی درخواست خدمات کرده اند.
به گزارش ای بی اس نیوز، نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان با حضور شرکت های دانش بنیان در بازار هند آغاز به کار کرد.
بازار بیش از 1.3 میلیارد نفری هند فرصتی بی بدیل برای شرکت های ایرانی برای معرفی و فروش محصولات دانش بنیان فراهم کرده است. در حال حاضر حجم تجارت ایران و هند در سال 2020 حدود 2.1 میلیارد دلار است که شامل صادرات محصولات ایرانی به هند در حدود 330 میلیون دلار می شود.
گفتنی است، برنامه ریزی هایی برای همکاری مشترک با دولت هند به ویژه NSIC (سازمان ملی صنایع کوچک هند، وابسته به وزارت صنایع کوچک و متوسط هند) برای تسریع روند حضور موفق و موفقیت آمیز انجام شده است. تعاملات اقتصادی شرکت های ایرانی در این کشور.
نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان ایران با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در ایالت ادیشا هند آغاز به کار کرد.