بر اساس نمودار نتایج شکایات رصد شده توسط بازرسان اتحادیه طی 10 ماهه سال جاری، حدود 23 درصد از شکایات منجر به رضایت شاکی، 31 درصد غیر متخلف و 27 درصد متخلف و بالاترین میزان بوده است. آمار تخلف مربوط به گران فروشی بدون احتساب قیمت و بدون صدور می باشد. فاکتور بود
به گزارش ای بی اس نیوز، در 10 ماهه سال 1402 بیش از دو میلیون و 300 هزار بازرسی انجام شد و رویکرد اصلی بازرسان در این مدت بر اساس شکایات بود. بر اساس نمودار نتایج شکایات پیگیری شده توسط بازرسان اتحادیه طی دهمین ماه سال 1402، حدود 23 درصد رضایت شاکی، 31 درصد غیر متخلف و 27 درصد متخلف تشخیص داده شده است. همچنین 19 درصد از این پرونده ها در دست بررسی است.
همچنین در این مدت بیشترین بازرسی به ترتیب در خراسان رضوی، فارس، تهران و اصفهان بوده است.
این در حالی است که در 10 ماهه اول سال 1402 بیش از 112 هزار پرونده تخلف (معادل 4.9 درصد بازرسی های انجام شده) به تعزیرات حکومتی و مراجع ذیصلاح ارائه شده است. بیشتر آمار تخلفات در این مدت مربوط به گران فروشی بدون احتساب قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.
همچنین در این مدت 132 هزار و 786 مورد شکایت مردمی به واحدهای بازرسی شرکت ها وصول شد که از این تعداد 129 هزار و 425 پرونده قابل پیگیری است.
چگونه شکایت کنیم؟
شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر مطبوعاتی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و شهرستان های تابعه و یا با شماره تلفن (124)، پورتال سازمان های حمایتی به نشانی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و سایت (124.ir) شکایات خود را مطرح کنند. برنامه. شکایت خود را ثبت کنید
بر اساس قانون نظام صنفی، گران فروشی، کم فروشی، کلاهبرداری، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای قوانین قیمت گذاری و توزیع، بیع اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور از مهم ترین تخلفات تجاری است. .
همچنین طبق قانون نظام صنفی، درآمد جرایم دریافتی باید پس از تحمل بار مالی ماده (44) به حساب خزانه واریز و معادل آن در بودجه سنواتی وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود. ) این قانون نیز در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی است. از اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضای پرداخت هزینه اجرای این قانون شده است اما اتاق شرکت ها بارها از عدم دریافت این بودجه شکایت کرده اند.
انتهای پیام