ناتوانی غول فناوری ایالات متحده در مبارزه با کلاهبرداری کاربران
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از یورونیوز، شرکت فناوری مالی Riot در بیانیه ای اعلام کرد که غول رسانه های اجتماعی آمریکایی متا باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از کاربران خود در برابر کلاهبرداری آنلاین انجام دهد.
بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه سوم اکتبر توسط بانک آنلاین ریوت، شبکه های اجتماعی فیس بوک و پلتفرم پیام رسان واتس اپ متعلق به متا، منابع اصلی کلاهبرداری گزارش شده به این بانک هستند.
ریوالت تاکید کرد که متا باید شبکههای اجتماعی خود را با دقت بیشتری زیر نظر داشته باشد تا محتوای بالقوه کلاهبرداری را شناسایی کند و در پرداخت غرامت در اتحادیه اروپا و بریتانیا به قربانیان تبلیغاتی که از آن سود برده است، کمک کند.
وادی مالوف، رئیس جرایم مالی در Riot، گفت: «در حالی که تعهد به اشتراک گذاری داده ها ضروری است، کافی نیست. »
وی افزود: نه تنها کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی ادامه دارد… بلکه این مشکل امروز از سال گذشته هم بدتر است.
این انتقاد یک روز پس از آن مطرح شد که شرکت انگلیسی متا اعلام کرد قصد دارد داده ها را با بانک هایی از جمله NatWest و Metro به اشتراک بگذارد. شرکت فناوری متا تاکید کرد که این به مبارزه با هزاران حساب جعلی کمک می کند.
آمار Riot که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را در بر می گیرد و شامل بریتانیا، نروژ و سوئیس می شود، نشان می دهد که تقلب شامل خرید کالا یا تبلیغات برای وب سایت های جعلی که درخواست پرداخت می کنند اما هرگز کالا را تحویل نمی دهند، منبع اصلی تقلب گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت آمریکایی متا در روزهای اخیر به دلیل نقض “مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا” 106 میلیون دلار جریمه شده است.
absnews