رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ادامه داد: در دانشگاه ها برای تعریف دانش بنیان ها، سه مفهوم استارت آپ، مهارت آفرینی و مقیاس پذیر را پایه گذاری کرده اند که نشات گرفته از تولید دانش و فناوری است، اما مفهوم ارتقاء مهارت به معنای تطبیق محصولات و خدمات استارتاپ ها با توجه به نیاز بازار است.
حسینی نیا نیاز به رویکرد آماده سازی آموزش حرفه ای در آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: امنیت سایبری، اینترنت اشیا، شبیه سازی، داده های بزرگ، واقعیت افزوده، ربات های خودکار، یکپارچه سازی سیستم، رایانش ابری و تولید افزایشی از فناوری های پایه کلیدی هستند. انقلاب صنعتی چهارم محسوب می شوند و با وجود اینترنت اشیا تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد شده است به گونه ای که در آینده با افراد بیکار که در حال حاضر کارمند هستند مواجه خواهیم شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تنها 30 سال طول کشید تا چندین فناوری در قالب تلفن همراه در جیب ما جا شود، بنابراین نباید از سرعت پیشرفت فناوری عقب باشیم و باید با این تهدیدها با نگاه متفاوت به حرفه های فردا.
حسینی نیا در عین حال بر آمادگی دانش آموزان برای زندگی آینده تاکید کرد و گفت: مهارت های حرفه ای باید هر پنج سال یکبار بر اساس فناوری های نوین به روز شود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های فنی، مهارت های نرم را نیز مد نظر قرار دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر آماده سازی دانش آموزان برای زندگی آینده تاکید کرد و با بیان اینکه مشاغل جدید مستلزم کسب و مهارت آموزی است، گفت: مهارت ها باید هر پنج سال یکبار بر اساس فناوری های جدید به روز شود. جدید هستند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای این منظور مهارت های نرم و مهارت های سخت را در نظر گرفته است.
انتهای پیام
وی گفت: در حال حاضر در نقطه عطفی در حرفه آموزی قرار داریم و با توجه به ورود به انقلاب چهارم صنعتی و رفع خلأ ناشی از فناوری های نوین نیازمند انقلابی در نتایج حرفه آموزی هستیم.
به گفته وی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مخزن اصلی آموزش های واجد شرایط در کشور، با ارائه آموزش های صلاحیتی بر اساس نیاز استارت آپ ها، نقش رابط بین استارت آپ ها و اسکیل آپ ها را ایفا می کند. به منظور تولید محصولات و خدمات در مقیاس.
وی افزود: کارآفرینی مستلزم داشتن مهارت های مختلف است که قبل از ورود به این عرصه باید آن مهارت ها را بررسی کنید و در صورت داشتن آن ها در راستای اجرای ایده کارآفرینی گام بردارید.
به گزارش ای بی اس نیوز، غلامحسین حسینی نیا در وبینار تخصصی آموزش مهارت های نوین کسب و کار که با هدف ایجاد فرصت های جدید در بازار کار و شناسایی راهکارهای موثر برای ایجاد مشاغل پایدار و مولد برگزار شد، کارآفرینی را به عنوان محرک اقتصادی و اجتماعی برشمرد. توسعه. وی عامل تغییر در نظام های اقتصادی دانش بنیان را برشمرد و گفت: بدون شک راه اندازی یک کسب و کار موفق آرزوی هر انسانی است و هر فرآیند و روش اجرایی نیازمند دانش، مهارت و تخصص خاص خود است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به از بین رفتن 71 میلیون شغل در آینده گفت: اگرچه بر اساس آمارهای منتشر شده 71 میلیون شغل در آینده از بین می رود، اما 78 میلیون شغل جایگزین و جایگزین خواهد شد. مشاغل جدید نیازمند کسب مهارت و ارتقاء هستند و ما باید به مشاغل نوظهور در آینده و فناوری پروژکتور نگاه کنیم و در نتیجه آموزش های مورد نیاز را ارائه دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان افزود: در حال حاضر 19 گروه هدف تحت پوشش حرفه آموزی سازمان هستند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای وظیفه ارائه آموزش های غیررسمی حرفه ای در بخش های دولتی و خصوصی را بر عهده دارد. . این سازمان دارای 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای است که دولت دارای 5400 کارگاه و 12 هزار و 500 آموزشکده فنی و حرفه ای رایگان است و به منظور تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و گسترش دامنه مهارت ها فعالیت می کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حدود دو سوم کودکانی که در سال 1395 شروع به تحصیل کردند در مشاغلی مشغول به کار خواهند شد که هنوز وجود ندارد. با توجه به پیچیدگی های زمان کنونی و مقوله شغل و حرفه آینده. آینده ای که تحت تأثیر فناوری های امروزی و روند شتابان آن، تصمیم گیری و برنامه ریزی خطی است، پاسخگوی نیازهای مهارتی مشاغل آینده نیست. بنابراین مشکلات امروز و آینده را نمی توان با راه حل های دیروز حل کرد و باید مشکلات آینده را با راه حل های آینده اما امروز حل کنیم.