ممنوعیت تانکرهای 25 ساله در هند
به گفته سازمان تنظیم کننده کشتیرانی هند، معیار سن به اطمینان از حذف تدریجی کشتیهای سوخت فسیلی و معرفی کشتیهای کارآمد و کم آلاینده کمک میکند.
هند مجوز فعالیت نفتکش ها و کشتی های فله بر بالای 25 سال را لغو کرد.
به گزارش رویترز، هند حدود 35 شرکت کشتی سازی دارد که برخی از آنها دولتی هستند. با وجود کاهش هزینه های تولید، قوانین مالیاتی ملی مانع از سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی هند شده است.
میانگین سنی ناوگان هند در سال های اخیر افزایش یافته است که برخلاف روند کاهشی ناوگان جهانی است.
دپارتمان حمل و نقل دریایی هند در وب سایت خود اعلام کرده است که ناوگان هند نیاز به نوسازی دارد که این امر مستلزم بررسی جامع الزامات ثبت و بهره برداری کشتی است.
عدم رعایت موجب لغو مجوز کشتی می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، هند که سومین بالاترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را دارد، به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش میانگین سنی ناوگان خود این دستور را صادر کرد. همچنین خرید شناورهای بالای 20 سال ممنوع است. طبق دستورالعمل های فعلی، کشتی های کمتر از 25 سال را می توان بدون تایید فنی خریداری کرد.
بر اساس مقررات جدید، نفتکش های بالای 15 سال باید شرایط عملیاتی خود را بهبود بخشند و کشتی های فله بر باید بازرسی های جدیدی را برای اطمینان از رعایت استانداردهای بین المللی بالا انجام دهند.
هند قصد دارد کمک های نقدی، کاهش مالیات و سایر مشوق ها را برای تقویت صنعت کشتی سازی خود ارائه دهد. این اقدامات شامل یارانه برای ساخت کشتیهای جدید، مشوقهایی برای ساخت کشتیهای کوچک و حمایت از کشتیهای باتریدار برای کاهش انتشار کربن است.
انتهای پیام
معیارهای جدید شامل کشتی های خارجی است که کالاها را در هند تخلیه می کنند. کشتیهای مشمول محدودیت سنی جدید باید بدون در نظر گرفتن سن فعلیشان تا سه سال دیگر اجازه حرکت داشته باشند.