ملاقات مدیر نماوا و سفیر ترکیه نشان می دهد چرا این پلتفرم اغلب سریال های سیاسی کشور ترکیه با محوریت برجسته نشان دادن امپراطوری عثمانی را دوبله و توزیع می کند.
– فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها – مشرق نوشت: یکی از ماموریت های اخیر پلت فرم های داخلی برای جذب مخاطب توزیع بی رویه و بدون نظارت سریال های محصول کشور ترکیه و کره جنوبی است.
این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است.
یکی از ابعاد این تبادل یک سویه فرهنگی، به رویکرد اقتصاد محور صنعت سرگرمی در ترکیه باز می گردد.
افتتاح صادرات سریال های ترکیه به بازار خارجی از سال 1981 و با کشور فرانسه با ساخت و توزیع نسخه کلاسیک سریال تلویزیونی Ask-i Memnu (عشق ممنوعه) آغاز شد.
تولید و توزیع سریال در این کشور پس از سال 2000 شتاب بیشتری به خود گرفت.
این روند به صورت سالانه اوج گرفت و در سال 2004 نخستین سالی بود که کمپانی کشور ترکیه توانست 10 میلیون دلار از سریال سازی و صادرات آن به کشورهای دیگر سود ببرد.
این رقم در سال 2012 به 200 میلیون دلار رسید.
سریال های ترک به بازار خاورمیانه صادر شد و در مدت کوتاهی در بالکان به موفقیت های بزرگی دست یافت.
درآمد صادراتی که در سال 2008، زیر 50 میلیون دلار بود، با نزدیک شدن به سال 2020 به 500 میلیون دلار رسید.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14020705814151227392/%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%C2%AB%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%88%D8%A7%C2%BB-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز