به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت صلح، در جلسه روز چهارشنبه شورای دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، پیشنهاد تعدیل ماده (4) ارائه شد. ) آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی (موضوع ماده (2) قانون هوا). پاک) تایید شده است.
در این پیشنهاد مشخص شد: با توجه به عدم تامین سوخت مناسب یورو (6) در جایگاههای سراسر کشور و نیاز به سرمایهگذاری 15 میلیارد دلاری برای تولید این سوخت، علاوه بر زمانبر بودن اجرای آن در سراسر کشور، واردات خودروهای با آلایندگی یورو (6) سطح در واقع باعث تحمیل هزینه غیر منطقی به مشتری و خدمات پس از فروش بدون ایجاد ارزش افزوده می شود، زیرا سوخت توزیع شده در جایگاه های خدمات کشور اغلب در سطح یورو است (4). بنابراین لازم است پس از تامین سوخت مناسب در کشور، سطح آلایندگی یورو (6) الزامی شود.
absnews
در اینجا این پیشنهاد وجود دارد: از آنجایی که استاندارد یورو (6) در بسیاری از خودروهای سواری وارداتی بر اساس سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) و ترکیبات معطر موجود در سوخت بسیاری از نقاط کشور (که در واقع در سطح هستند) رسیده است. (4)) این امر باعث آسیب جدی به سیستم تزریق سوخت می شود، بنابراین اجبار این سطح از استاندارد تنها باعث نارضایتی مشتریان این گروه از خودروها به دلیل از بین رفتن سوخت سیستم می شود.
در پایان این پیشنهاد می افزاید: به دلیل وجود گوگرد زیاد در سوخت داخل کشور، کاتالیزور خودرو از ابتدای عمر خود از بین رفته و منجر به ناکارآمدی محصول در چرخه عمر محصول می شود. بنابراین وضعیت بدتری از نظر آلودگی حتی در مقایسه با استانداردهای فعلی کشور به دست می آید.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به آغاز فرآیند اجرایی واردات خودروهای سواری و الزام واردکنندگان به رعایت سطح آلایندگی یورو (6) که در روند واردات خودرو اختلال ایجاد کرده بود، با ارائه پیشنهاد، درخواست حذف تبصره (3) ماده 4) مصوبه شماره 165642. 1400.12.18 58884 ه.
واردات خودرو نهایی شد؛
با پیشنهاد وزارت امنیت و تصویب شورای دولت، خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 6 یا یورو 5EEV از رعایت استاندارد روز اروپا معاف شدند و واردات خودرو تسهیل شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از پیشنهاد خود افزود: نتایج آزمایشهای انجام شده بر روی میزان آلایندگی خودروهای وارداتی با استاندارد یورو (6) و سوخت داخلی نشان میدهد که این خودروها با مصرف سوخت داخلی حتی توانمندی دارند. دریافت تاییدیه برای الزامات یورو (5) نخواهد بود، زیرا عملا کالیبراسیون این خودروها بر اساس طیف خاصی از مشخصات سوخت است که در صورت عدم رعایت، سوخت حتی الزامات یورو (5) را برآورده نخواهد کرد.
absnews
بر اساس این اصلاحیه، تبصره (3) ماده (4) آیین نامه مذکور در خصوص الزام خودروهای وارداتی با استاندارد EEV یورو (6) یا یورو (5) به رعایت استاندارد روز اروپا از مقررات حذف شد. این آیین نامه
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز