نژادعلی ادامه داد: کارت هایی که تاکنون تولید شده به نشانی مردم ارسال می شود اما در این فرآیند مشکلاتی نیز وجود دارد که از جمله می توان به وجود آدرس اشتباه در مرحله صدور سند خودرو اشاره کرد. این کارت ها به دفاتر پست انتظار بازگردانده می شود و هموطنان می توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir یا post.ir وضعیت کارت خود را بررسی کنند.
وی ادامه داد: امسال تقریبا 3 میلیون و 300 هزار درخواست برای صدور کارت سوخت داشتیم که از این تعداد تقریباً یک میلیون و 300 هزار برای خودروهای نو شماره گذاری و 2 میلیون مابقی مربوط به کارت هوشمند سوخت المثنی بود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی علت بومی نشدن چیپست در بدنه کارت های سوخت را توضیح داد: این یک مشکل تخصصی فناورانه است و امیدواریم بتوانیم با کمک دانش داخلی این فرآیند را بومی سازی کنیم. شرکت های مستقر که سیستم سوخت هوشمند را بومی سازی کردند.
absnews
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه «چیپست» بدنه کارت سوخت وارداتی است، تصریح کرد: انحصار تولید این قسمت از بدنه است. کارت سوخت محدود به چند کشور است و شرکت های واردکننده نیز با مشکل مواجه شده اند. در نتیجه تولید کارت سوخت با تاخیر مواجه شده است. شاسی که چیپست روی آن نصب شده است در کارگاه های داخلی تولید می شود و پس از تبدیل شدن به برد خام، بردها شخصی سازی می شوند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه مشکل تامین کارت های خام برطرف شده و روند تولید کارت های هوشمند سوخت به روال عادی بازگشته است، گفت: امیدواریم تا پایان دی ماه تولید آنها به اتمام برسد.
وی گفت: گاهی کارکنان اداره پست در دو مرحله به منزل متقاضی کارت سوخت مراجعه می کنند اما دارنده کارت سوخت حضور ندارد و کارت همیشه به باجه های انتظار اداره پست بازگردانده می شود.