رئیس سامانه هوشمند سوخت با اشاره به روند صدور کارت سوخت همزمان با اجرای طرح ساماندهی این کارت ها گفت: هدف ما کاهش عرضه سوخت نیست. ما می خواهیم به جای آن کارت ها را سازماندهی کنیم.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمد صادقی در گفت و گوی تلویزیونی با درخواست از مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی به جای کارت اضطراری جایگاهداران، گفت: هدف ما کاهش عرضه سوخت نیست. ما می خواهیم به جای آن کارت ها را سازماندهی کنیم. کارت سوخت برای کلیه افرادی که در سال 1401 با مراجعه به کلانتری +10 برای دریافت کارت سوخت اقدام کردند ساخته شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر افراد هنوز ثبت نام نکرده اند توصیه می کنیم برای دریافت کارت سوخت شخصی به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.
رئیس سامانه هوشمند سوخت در پاسخ به این شایعه که پس از افزایش نرخ ثبت نام کارت سوخت شخصی از 10 به 100 هزار تومان در ماههای اخیر، دولت میخواهد بخشی از کسری بودجه خود را از محل اعتبارات مردمی جبران کند و اجباری شدن آن را دریافت کند. کارت سوخت شخصی ، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تنها هزینه تولید کارت سوخت را از مردم دریافت می کند و صدور کارت سوخت هیچ درآمدی برای این شرکت و دولت ندارد.
صادقی تاکید کرد: دولت علاوه بر هزینه ای که از مردم دریافت می کند هزینه ای نیز متحمل خواهد شد تا بتواند هزینه های دست اندرکاران این کار را به عنوان مثال تامین چیپس کارت سوخت تامین کند. بنابراین دولت هیچ درآمدی از فروش کارت سوخت به دست نمی آورد.
وی با اشاره به هزینه های انجام شده برای راه اندازی این سامانه و مجددا تاکید بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی، گفت: حدود 150 هزار نفر نیز در فروردین ماه امسال برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کردند. مدت انتظار بین ثبت درخواست تا صدور کارت سوخت حداکثر یک ماه می باشد.
واریز 400000 کارت سوخت در دفاتر پست
رئیس سامانه هوشمند سوخت گفت: افرادی که پس از گذشت چند ماه کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند قطعا جزو افرادی هستند که کارت سوخت آنها صادر شده است اما به دلایلی اداره پست نتوانسته بسته را به آنها تحویل دهد. .
صادقی با اشاره به اینکه دفاتر پست منتظر حضور صاحبان خودروها برای دریافت کارت سوخت خود به این دفاتر هستند، تصریح کرد: نزدیک به 400 هزار کارت سوخت در دکه های پست مانده است و مردم برای دریافت آن باید پیگیری کنند.
به گفته وی، یکی از راههای ردیابی کارتهای باقیمانده در دفاتر پست، دریافت بارکد پستی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و درج این بارکد در سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی است. tracking.post.ir معرفی کرد.
رئیس سامانه هوشمند سوخت همچنین گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز سامانه ای طراحی کرده است که دارندگان این 400 هزار کارت سوخت مانده در دفاتر پستی می توانند به آن مراجعه کنند تا متوجه شوند در کدام شعبه شرکت ملی پست. کارت آنها حفظ می شود. وی برای دریافت آدرس محل نگهداری کارت سوخت خود باید با مراجعه به سایت scs.niopdc.ir اطلاعات خودرو را وارد کند.
صادقی خاطرنشان کرد: همان سیستمی است که اگر افراد کارت خود را در پمپ بنزین گذاشته باشند، با وارد کردن اطلاعات خودرو متوجه می شوند که این کارت در کدام پمپ بنزین ذخیره شده است.
امکان افزایش کارت های اضطراری ایستگاه وجود دارد
وی در پاسخ به این سوال که اگر افراد فاقد کارت سوخت از جایگاه داران درخواست کارت اضطراری کنند اما جایگاه داران همکاری نکنند یا کارت سوخت جایگاه داران تمام شود، چه باید بکنند؟ وی گفت: مردم می توانند این موارد را با شماره 09627 مطرح کنند ضمن اینکه جایگاه داران نیز می توانند در مواقع ضروری از صدا و سیمای منطقه خود کارت سوخت یدکی درخواست کنند.
رئیس سامانه هوشمند سوخت با اشاره به اینکه طرح آزمایشی ساماندهی کارت سوخت در برخی جایگاه ها موفقیت آمیز بوده است، گفت: در این طرح تقسیم بندی استانی نداریم و ملاک ما این است که جایگاه ها فروش کم یا زیاد داشته باشند. این بدان معناست که ایستگاهی که بازدیدکننده بیشتری دارد، کارت های اورژانس بیشتری در دسترس خواهد داشت و در صورت تقاضای بیشتر از سوی مردم، امکان افزایش تعداد کارت های اورژانس در هر سکو نیز افزایش می یابد.
انتهای پیام