مشتریان تبلیغات متا به بازگشت ترامپ واکنش نشان می دهند
انتهای پیام
مدیران آژانس های تبلیغاتی پیش بینی کرده اند که بازگشت بالقوه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به فیس بوک و اینستاگرام، بعید است بر هزینه های تبلیغ کنندگان با دومین شرکت بزرگ تبلیغات دیجیتال جهان تأثیر بگذارد.
اگرچه بررسی متا بر سر اینکه آیا حساب ترامپ باید دوباره فعال شود یا خیر، دو قطبی شده بود، خریداران تبلیغات می گویند دسترسی 3.7 میلیارد کاربر این پلتفرم برای بسیاری از مشاغل مهم است.
اریکا پاتریک، معاون رسانههای اجتماعی پولی در IPG Media، گفت: نفوذ ترامپ از پایان دوره ریاستجمهوری کاهش یافته است و این ممکن است یکی از دلایلی باشد که مشتریان در مورد تأثیر بازگشت او بر تبلیغات خود تردید دارند.
گروه های حقوق مدنی از تصمیم متا انتقاد کردند. در ژوئیه 2020، هزاران تبلیغ کننده فیس بوک را به عنوان بخشی از کمپینی برای تحت فشار قرار دادن فیس بوک برای انجام اقدامات بیشتر برای مبارزه با سخنان نفرت انگیز تحریم کردند، اما تحریم تأثیر کمی بر درآمد کسب و کار داشت.
متا در یک پست وبلاگی از فعال شدن حساب های فیس بوک و اینستاگرام ترامپ خبر داد، اما اشاره کرد که ترامپ برای نقض مکرر با مجازات های سخت تری مواجه خواهد شد. این شرکت دو سال پیش حسابهای ترامپ را پس از تبریک به مهاجمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 تعلیق کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، این خبر خوبی برای متا پلتفرم ها است که ارزش سهام آن در سال گذشته به دلیل تورم بی سابقه به نصف کاهش یافت و هزینه تبلیغات برند را کاهش داد.
به گزارش رویترز، در نوامبر گذشته، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، ممنوعیت دائمی این پلتفرم از ترامپ را لغو کرد. خیلی زود پس از اینکه ماسک مالکیت توییتر را آغاز کرد، بسیاری از تبلیغکنندگان بزرگ، هزینههای خود را در این پلتفرم متوقف کردند. طبق آمارهای استاندارد رسانه ایندکس، هزینه تبلیغات در توییتر در دو ماه آخر سال 2022 به شدت کاهش یافته است.