13:28 – 13 اوت 1403
محمدهادی عسگری رئیس انجمن مدیریت بازرگانی ایران با اشاره به اینکه انجمن مدیریت بازرگانی ایران حدود سی سال است که به عنوان دبیر ملی و علمی مرتبط با دانش مدیریت بازرگانی در کشور فعال است، افزود: با هدف ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ای به ویژه در حوزه بازرگانی، حدود دو سال پیش در قالب یک کمیته تخصصی، یک مدل استاندارد برای ارزیابی و تایید صلاحیت های حرفه ای مشاوران بازرگانی طراحی شد و خوشبختانه اکنون آماده اجراست. در کشور.
وی با بیان اینکه تشکل های علمی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کنند وظیفه دارند مشکلات مهم کشور را شناسایی و برای آنها راه حل ارائه کنند که این امر جلوه ای از فعالیت های جمعی بین سازمان ها است.
رئیس هیات مدیره فدراسیون مشاوران مدیریت و بازرگانی ایران همچنین خاطرنشان کرد: فدراسیون مدیریت از این اقدام انجمن مدیریت بازرگانی ایران که راهکاری جدی برای تنظیم مقررات مشاوران بازرگانی در کشور است، حمایت جدی می کند. حدا: مشاوره بازرگانی و مشاوره مدیریت در کشور بسیار حائز اهمیت است و شرایط فعلی که سردرگمی آشکار در این بخش وجود دارد نیاز به ساماندهی دارد و امیدواریم ابتکار انجمن مدیریت بازرگانی ایران با حمایت سایر سازمان ها و ارگان های ذیربط صورت گیرد. و نهادها می توانند راهی جدی برای اصلاح این شرایط باشند.
محمود علیایی افزود: روش های نوآورانه در حوزه بررسی مشاوران بازرگانی می تواند از حضور افرادی که دانش کافی در این زمینه ندارند جلوگیری کرده و از حسن شهرت مشاوره مدیریت و مشاوره بازرگانی دفاع کند.
در ادامه این جلسه سعید احمدیان رئیس هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران با بیان اینکه طرح ارائه شده از سوی انجمن مشاوران مدیریت ایران علاوه بر ایجاد رقابت سالم در سیستم مشاوره کسب و کار کمک شایانی نیز می کند و افزود: : برای کاهش هزینه های مشاوره، انجمن مشاوران مدیریت ایران امیدوار است با اجرای این مدل استاندارد، سطح خدمات مشاوره ای در کشور ارتقاء چشمگیری پیدا کند و مشاوران تجاری بتوانند نقش موثرتری در موفقیت سازمان ها و شرکت ها داشته باشند. با تصویب و پیاده سازی این سامانه، انتظار می رود که شاهد تحول چشمگیری در کیفیت و کارایی خدمات مشاوره در ایران باشیم.
وی افزود: توسعه و ارتقای حرفه ای برای مشاوران کسب و کار می تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به خدمات مشاوره و افزایش کیفیت این خدمات در کشور شود.
دبیرکل انجمن مدیریت بازرگانی ایران همچنین با اشاره به اینکه این مدل استاندارد با هدف تضمین کیفیت خدمات مشاوره و ارتقای سطح حرفه ای مشاوران بازرگانی تدوین شده است، ادامه داد: ضرورت توسعه این مدل دلایل متعددی دارد. که از جمله آنها می توان به اطمینان از دانش و مهارت لازم برای مشاوران جهت ارائه خدمات باکیفیت و همچنین ایجاد انگیزه برای توسعه مهارت ها و بالا بردن سطح حرفه ای مشاوران و شرکت های مشاور اشاره کرد.
محمدرضا انبیایی خواستار استفاده از دانش و تجربه اعضای انجمن و همکاری جدی و هم افزایی با سایر نهادهای علمی و تخصصی کشور در اجرای این طرح شد و ابراز امیدواری کرد که مرحله آزمایشی این طرح بهبود یابد. حال و هوای مشاوران بازرگانی ایران که همزمان با سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت بازرگانی که در تاریخ 31 مرداد 1303 در مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران (SUMMIT) برگزار می شود، به طور رسمی آغاز به کار می کند. . سالن).
مداحی، رئیس کمیته صلاحیت حرفهای مشاوران بازرگانی نیز درباره روند فعالسازی طرح ارزیابی صلاحیتهای حرفهای، خاطرنشان کرد: با ایجاد چارچوبی مشخص برای ارزیابی مشاوران کسبوکار، الگوی استاندارد تهیه شده است ادامه داد: این طرح با تعریف ضوابط شناخت صلاحیت های حرفه ای برای مشاوران بازرگانی در فاز اول اجرا، در فاز دوم و سوم به دسته بندی موضوعی و طبقه بندی مشاوران بازرگانی می پردازد که فاز دوم آن آغاز می شود. این پروژه و قرار است به مدت سه سال ادامه داشته باشد.
وی افزود: گواهی تایید صلاحیت حرفه ای برای مشاوران بازرگانی به مدت دو سال صادر می شود و مشاوران بازرگانی باید در مدت دو سال دوره های آموزشی مربوطه را برای تمدید صلاحیت حرفه ای خود طی کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که این دوره ها توسط موسسات و سازمان های مختلف برگزار می شود و در ابتدای هر جلسه سه ماهه، لیست رشته های مورد تایید این موضوع توسط انجمن مدیریت بازرگانی ایران اعلام می شود.
خبرنگار: کبری عزیزم