به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مشاوران بازرگانی برای تقویت سطح روابط تجاری با سایر کشورها، گفت: مشاوران تجاری می توانند شناسایی کنند. هدف. بازار و ارائه آن به فعالان اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد.
صمد حسن زاده که برای شرکت در اجلاس سالانه اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) با همراهی حسین پیرموژان، نایب رئیس اتاق ایران و محمد خزایی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران، به فرانسه سفر کرده بود، نیز حضور داشت. حاضر. وی در نشست سفارت ایران در پاریس در این سفر و بیش از هر چیز در مورد موضوع استفاده از ظرفیت های دیپلماسی برای توسعه و تقویت تجارت خارجی بحث و تبادل نظر کرد.
وی در این دیدار به توانمندی های تجاری ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: هر دو کشور دارای امکانات و قابلیت های قابل توجهی هستند که می توان از آنها برای ارتقای سطح تعاملات تجاری و سرمایه گذاری استفاده کرد.
حسن زاده همچنین دستاوردهای نشست سالانه ICC را قابل توجه توصیف کرد.
در ادامه این نشست موضوع نقل و انتقالات بانکی به عنوان مانع اصلی همکاری های تجاری مشترک ایران و سایر کشورها از جمله فرانسه مطرح شد. بر اساس اظهارات نمایندگان بانک های صادرات، ملی، سپه و تجارت حاضر در این جلسه، با وجود آماده بودن زیرساخت های بانکی به دلیل تحریم ها، امکان استفاده از آنها وجود ندارد.
حسین پیرموژان، نایب رئیس اتاق ایران، با تاکید بر اهمیت و نقش مبادلات مالی در تقویت روابط تجاری، گفت: تحریمهای ظالمانه مانع بزرگ نقل و انتقالات مالی است. اما بخش خصوصی همواره سعی کرده است کانال های مالی مورد قبول طرفین را برای انجام مبادلات مالی با سایر کشورها طراحی و بهره برداری کند.
پیرموذن تصریح کرد: فعالیت بازرگانان بخش خصوصی در شرایط فعلی و با وجود تحریم ها حاصل تلاش طاقت فرسایی است که سال ها متحمل شده اند و حتی اگر مزیت های رقابتی خود را به دلیل تحریم ها و هزینه های خود از دست بدهند به این کار ادامه خواهد داد. هرگز عقب ننشینید
در بخشی دیگر از این دیدار، علی فرهاد، دبیر اتاق مشترک ایران و فرانسه، اطلاعاتی از تاریخچه فعالیت این اتاق مشترک و تمامی اقدامات انجام شده در این مدت در راستای ارتقای سطح روابط بین دو کشور.
وی گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و فرانسه در تلاش است تا شرکای تجاری مناسبی برای فعالان اقتصادی ایرانی که قصد ورود به بازار فرانسه را دارند پیدا کرده و به آنها معرفی کند. از سوی دیگر، تسهیل شرایط صدور ویزا، ارائه اطلاعات به روز از وضعیت اقتصادی فرانسه و بیان نکاتی که احتمالاً زمینه را برای فعالیت قویتر ایرانیان در این بازار ایجاد میکند، از دیگر اقدامات متداول است. محفظه – اتاق.
این فعال اقتصادی همچنین ارتباط مستمر و موثر اتاق مشترک ایران و فرانسه با اتاق بازرگانی فرانسه در این راستا را که اولویت اتاق مشترک است، مهم و ضروری توصیف کرد.
از دیگر میهمانان این نشست، فعالان اقتصادی ایرانی مقیم پاریس به بیان نگرانی ها و انتظارات خود پرداختند و در عین حال پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت روابط تجاری دو کشور ارائه کردند.
مهمترین آرزوی آنها یافتن راه حلی برای برقراری روابط مستمر و پایدار بین ایران و فرانسه بود. به گفته آنها باید راهی پیدا کرد تا تجار ایرانی و فرانسوی بدون نگرانی از احتمال گسست، آینده روابط خود را برنامه ریزی کنند.
همچنین پیشنهاد کردند با همکاری اتاق ایران، سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه، مرکزی برای فعالان اقتصادی مقیم اروپا در پاریس ایجاد شود تا با کمک آن، انسجام لازم از نظر تجاری ایجاد شود. روابط ایران و اروپا
absnews