00:00 – 21 اوت 1403
در پایان سال 2019، بحث طراحی به صورت آنلاین مطرح شد و سرانجام پس از وعده های مختلف در دسامبر سال گذشته، این پروژه به مرحله نهایی خود نزدیک شد.
طرح نقشه کشی آنلاین که مجید مشالشی معاون بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ای بی اس نیوز بیان کرد: اسکچ آنلاین یک پروژه بین دستگاهی است که سال هاست قرارداد بسته شده، دستگاه ها خریداری شد، تست شد. و این پروژه در قم پیگیری شد. چند ماهی است که به مرحله پایانی خود نزدیک شده است. حدود 90 درصد از 5 تا 6 منطقه تحت پوشش کروکی آنلاین هستند.
وی بیان کرد: مراکز بزرگ به جز مناطق محدودی که منتظر تبلت هستند بیشتر تحت پوشش کارائوکه آنلاین هستند. طرح ترسیم آنلاین عمومی شد و حدود 70 درصد از نقشه آنلاین در کشور ایجاد شد. در حال حاضر امکان تبادل اطلاعات بین پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد و بیمه مرکزی ابزارها و نرم افزارهای خود را به طور کامل به روز کرده است و به نقل از سایت کروکی آنلاین، خسارت ارزیابی و پرداخت می شود، یعنی تقریبا می توان گفت. که Croki آنلاین است، و تعدادی از معایب وجود دارد، به دلیل کمبود سخت افزار، که ما نیز تکمیل می شود.
وی در پاسخ به این سوال که کاروکی روی خط 100 درصد چه زمانی اعدام می شود؟ وی بیان کرد: این موضوع بستگی به خرید دستگاه ها دارد اما قطعا تا پایان خردادماه کاغذ را از مراحل نقشه کشی حذف می کنیم و در نهایت تایید شده است که تا پایان خرداد برای حوادثی که نیاز به کشیدن کاغذ است به طور کامل کاغذ را از نقشه برداری حذف می کنیم. ژوئن با همکاری فراگا.
ای بی اس نیوز روز گذشته برای پیگیری آخرین جزئیات اجزای کامل قرعه کشی آنلاین به سراغ علی استادهاشمی رئیس کل بانک مرکزی رفت و گفت: در بحث قرعه کشی آنلاین حوزه دستگاه ها بود. مسئولیت بانک مرکزی است و باید به پلیس راهنمایی و رانندگی واگذار شود که درصدی از سرورها و تبلت ها تحویل داده شد، از سوی دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی در استفاده بهینه از تبلت ها همکاری 100 درصدی داشته است اجرای برنامه های لازم
این مسئول گفت: اکنون بازی کروکی آنلاین به طور کامل در کشور اجرا شده است، مگر در جاهایی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد و مشکلاتی وجود دارد که باید با آن مواجه شویم. حدود کمتر از یک ربع تا 10 دقیقه به صورت پی دی اف و به صورت اطلاعات شماتیک به بیمه مرکزی و شرکت ها می رسد و اکنون می توانیم رویه های تحلیلی را روی داده ها انجام دهیم.
پروفسور هاشمی افزود: قسمت بعدی که در شرکت ها دنبال می کنیم این است که پرداخت غرامت و ارزیابی خسارت باید به صورت آنلاین در شرکت ها انجام شود، بنابراین کار را به جایی برسانیم که اگر شرکت این اقدام را انجام ندهد، مردم به هیچ وجه دنبال آن نخواهد رفت
شایان ذکر است که با استفاده از نقشه کشی آنلاین می توانید موقعیت و موقعیت خودروها، چراغ های راهنمایی و شرایط آب و هوایی را به طور دقیق تجسم کنید که می تواند به تحلیل و بررسی تصادف کمک کند. نقاشی آنلاین نیز می تواند شاهد قابل اعتمادی در دادگاه باشد. یا در فرآیند بیمه استفاده می شود، زیرا اطلاعات ثبت شده به صورت دقیق و شفاف ارائه می شود.
با تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی به صورت آنلاین می توان بهترین راهکارها را برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده شناسایی و اقدامات مناسب را انجام داد. همچنین با استفاده از ترافیک آنلاین به عنوان یک ابزار آموزشی می توان آگاهی رانندگان را افزایش داد، به رانندگی ایمن تر و پیشگیری از تصادف تشویق کرد.
استفاده از طرح های آنلاین در تصادفات رانندگی می تواند به حذف طرح های جعلی و افزایش شفافیت در روند بررسی تصادف کمک کند. موضوعی که مینا صادقی، کارشناس امور بیمه ای تاکید کرد: با توجه به اینکه کروکی های تقلبی پیش از این اتفاق افتاده و اتفاق نادری نبوده است، وجود کروک های آنلاین از یک سو می تواند زیان صنعت بیمه را کاهش دهد. به مردم نیز کمک زیادی خواهد کرد. زمانی که اسکچ آنلاین است، پلیس در لحظه حادثه را در سامانه ثبت می کند و به این ترتیب علاوه بر کاهش دردسر برای بیمه شده، زمان و انرژی کمتری نیز از وی گرفته می شود.
حال باید منتظر ماند و دید که پرداخت و ارزیابی غرامت چه زمانی در بحث حوادث رانندگی در تمامی شرکت های بیمه اعمال می شود که می توان آن را گام بعدی در این زمینه نامید.
خبرنگار: کیمیا گولیبور