رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: زمانی که بتوانیم درآمد مالیاتی مورد انتظار را به نحو مطلوب و آبرومندانه به دست آوریم، رضایت نسبی مردم را در پرداخت مالیات ایجاد می کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی مالیاتی ایران (اینتا)، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در همایش ارتباطات و روابط عمومی با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و دارایی، جمعی از معاونان و مسئولان ستادی سازمان و متولیان روابط عمومی استان ها برگزار و اعلام کردند: بیان دقیق، روشن و مستدل سوال مالیاتی استانی برای همه و آن نقش در ارتقای کارایی حکمرانی در اداره کشور یکی از وظایف حساس و ضروری روابط عمومی است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی امروز نقش و جایگاه ویژه ای در پیشبرد برنامه های توسعه و دستیابی به اهداف و سیاست های کشور دارد، افزود: آن لایه با تعامل مستمر و ارتباط موثر با رسانه های گروهی، ضمن اطلاع رسانی به موقع و صحیح از دستاوردهای سازمان، می باشد. حوزه حداکثر مشارکت عمومی است و اهداف سازمان را برای اعضای جامعه فراهم می کند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: یکی از الزامات فعالیت ارتباطی در نظام مالیاتی کشور تبیین و تبیین تحولاتی است که در این سامانه رخ می دهد. در حال حاضر نظام مالیاتی کشور از جایگاه سنتی به سمت هوشمند و داده محور در حال تغییر است و اگر این تحول به درستی برای مردم و دولت تبیین شود، مردم و مودیان به خوبی به وظایف و مسئولیت های متعدد خود پی خواهند برد. . . .
وی با اشاره به اینکه ماموریت روابط عمومی سازمان امور مالی کشور با مقوله ای به نام «فرهنگ مالیاتی» عجین شده است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی سازمان امور مالی کشور در این زمینه کارکرد دوگانه ای دارد که چه کسانی این کار را عمومی کردند. روابط از حوزه ارتباطات و اشاعه اطلاعات انجام می شود و نقش های کلیدی و کارکردهای خاص مرتبط با مقوله فرهنگ سازی را ایفا می کند.
دکتر سبانیان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان روابط عمومی، خواستار توجه دقیق به جایگاه روابط عمومی و کمک به موفقیت طرح ها و برنامه های ارتباطی و فرهنگی در حوزه نظام مالیاتی شد و افزود: هزینه در حوزه روابط عمومی نوعی سرمایه گذاری برای نظام مالیاتی محسوب می شود و یک بازی برد-برد است که در نهایت نتایج خوبی برای نظام مالیاتی کشور به همراه دارد.