مدیرکل دفتر اجرایی راهداری گفت: مذاکرات اولیه با چین برای تکمیل عملیات مهندسی منطقه 3 بزرگراه تهران – شمال در ازای ترخیص نفت انجام شده است. با وجود این در قراردادها ذکر شده است که 80 درصد از پیمانکاران ایرانی برای این پروژه استفاده می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمود ملازینل امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بزرگراه تهران – شمال توضیح داد: 86 درصد جاده پل و تونل است که 6.5 کیلومتر آن در سال 1400 ساخته شد و فردا با حضور رئیس جمهور بقیه راه را پل و تونل تشکیل می دهد. 15.5 کیلومتر از این جاده به بهره برداری می رسد و از روز شنبه زیر بار تردد عمومی می رود.
وی فاز دوم بزرگراه تهران – شمال را 100 درصد ایرانی دانست و افزود: تمامی تکنسین ها، پیمانکاران و تجهیزات ایرانی هستند و حتی جت فن ها نیز ایرانی هستند. تاکنون 5100 میلیارد تومان برای این بزرگراه هزینه شده و ارزش روزانه آن 8300 میلیارد تومان است.
رئیس ستاد اجرایی آزادراه تصریح کرد: مسیر رفت و برگشت (شرق) فاز دوم این آزادراه 35 درصد پیشرفت داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 1403 به بهره برداری می رسد. تونل البرز غربی به 14 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
ملازینل درباره اقدامات انجام شده برای ساخت منطقه سوم بزرگراه تهران-شمال گفت: کارهای مطالعاتی منطقه سوم در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین برای انجام عملیات اجرایی انجام شده است.مهندسی منطقه سوم در ازای انتشار روغن؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده است که 80 درصد از پیمانکاران ایرانی برای این پروژه استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگراه تهران – شمال در قطعات یک، دو و چهار با اعتبار 50 درصدی دولت و 50 درصدی بنیاد مصطفان ساخته می شود. اما در حال حاضر بنیاد از نظر اعتبار و ورودی 2 هزار میلیارد تومان از دولت جلوتر است.
انتهای پیام