مجله ملی آرمان:

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر پلمب مراکز گردشگری منتشر شده است که از آن جمله می توان به 5 اسفندماه اشاره کرد که معاون گردشگری رئیس جمهور درباره پلمب برخی مراکز گردشگری گفت: تاکنون 258 مرکز 41 اخطاریه دریافت کرده اند و 17 واحد نیز ابلاغ شده است. تعلیق شده است.” ما به حقوق مسافران احترام می گذاریم. تلاش می کنیم تا عید نوروز اماکن و اقامتگاه های گردشگری را از مهر خارج کنیم.

مجازات خارجی ها برای حجاب ایرانی ها!

همه باید به هم کمک کنیم تا شرایط مساعد شود.» 2 اسفند ماه، بزرگترین کمپ کویری زیست محیطی ایران به دلیل رعایت نکردن موازین حجاب توسط مسافران تعطیل شد. 22 اسفند بر اساس گزارش دادستان کل کشور. کاشان و دستور دادستان کاشان، هتل عامری ها به دلیل رعایت نکردن حجاب توسط گردشگران پلمپ شد، البته روز گذشته خبر رفع آن منتشر شد.


مسئولان گردشگری مخالف شکار فوک هستند

برخی از مسئولان از پلمپ اماکن تفریحی در ایام نزدیک به اختلالات نوروزی از جمله وزیر گردشگری انتقاد کردند. ضرغامی بیان کرد: به هر حال گردشگری در کشور ما یک امر خانواده محور است، مردم فرهیخته ما بسیار حساس هستند که محیطی که برای گردشگری آنها در نظر گرفته می شود حداقل از سلامت فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشد و خود مردم ما این مسائل را جدی می گیرند. اگر رعایت کنند ما هم موظف هستیم این فضا را برایشان حفظ کنیم، اگر مواردی از این ناهنجاری ها پیدا شد، طبق قانون وظیفه داریم اقدامات لازم را انجام دهیم، اما دائماً انجام می دهیم. سایر رگولاتورها وظایفی دارند که ما با آنها هماهنگ می کنیم و در بسیاری از مناطق، استان ها و شهرستان ها با هماهنگی رگولاتوری وظایف خود را انجام می دهیم. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به نظر من موارد بسیار محدودی که پیش می‌آید ممکن است رخ ندهد، به‌ویژه در مورد مهر، ما با مهر موافق نیستیم. زیرا در مورد مراکز اقامتی که بسیاری از افراد رزرو و برنامه ریزی کرده اند، زمانی که به دلیل تخلف خاص تعطیل می شوند، در واقع تضعیف حقوق عمومی به ویژه گردشگران خارجی است که در حال برنامه ریزی هستند و اگر این اتفاق بیفتد، مشکلات دیگری به وجود می آید. در کشور. ما نباید کشور را برای گردشگران خارجی ناامن کنیم. اگر به آثار مختلف ایران هراسی یعنی بهانه های ایران هراسی بپردازیم، یکی از آنها می تواند یک گردشگر خارجی باشد، تصور کنید جایی رزرو کرده و وارد شده و به دلایلی پلمپ شده و رزروش از بین رفته است. وی گفت: به دلیل توجه عزیزان و مسئولان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیگیری کردم که امیدوارم این 2 و 3 مورد خاص حل شود و مهر به عنوان یک راه حل عادی برای رفع برخی مشکلات نداشته باشیم.


حجاب یک راه حل ضد آب نیست

علیصدرنیا عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز گفت: این حوزه بسیار حساس است و به همین دلیل فعالان گردشگری قصد ورود به آن را ندارند. وی خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که وزیر گردشگری و معاونت گردشگری این موضوع را پیگیری کنند. اما نوروز فصل اوج سفر گردشگران ورودی نیست و برای گردشگران ورودی فرقی نمی کند. بنابراین ما قصد نداریم در این موضوع دخالت کنیم. وزارت گردشگری به عنوان یک نهاد حامی گردشگری در تلاش است تا این مشکل را حل کند. به گفته صدرنیا، هتلداران و آژانس های گردشگری قربانی اصلی تعطیلی واحدهای گردشگری هستند و نه راهنمایان. بزرگوار… رفیعی رئیس اتحادیه دفاتر خدمات حمل و نقل هوایی نیز در این خصوص به «فراز» گفت: حقیقت این است که اگر بنا به گفته مسئولین فردی اشتباه کرده، واحدهای اماکن گردشگری و باستانی نباید مهر و موم شود اگر دانش آموزی در مدرسه اشتباه کند، مدرسه را تعطیل نمی کند. مسافران در فرودگاه و مترو نیز اشتباه می کنند. چرا فرودگاه و مترو را نمی بندند؟ چرا فقط مکان های توریستی به دلیل اشتباهات توریستی بسته می شوند؟ وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن گردشگری را نشانه رفته که رونق گرفته است. پلمب واحدها و اقامتگاه های گردشگری آسیب زیادی به گردشگری وارد کرده و جامعه را تحریک می کند. در عین حال جامعه به آرامش نیاز دارد. در این شرایط بحرانی جامعه باز هم مسئولان با این گونه اقدامات مردم را تحریک می کنند.


زنان خارجی با حجاب یا بی حجاب؟

آیا قانون حجاب برای گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند اجباری است؟ خبرگزاری «ای بی اس نیوز» عکسی از پوشش یک افسر زن روسی در نشست خبری رزمایش کمربند دریایی ایران، چین و روسیه که در منطقه سوم نیروی دریایی نداجا کنارک برگزار شد، منتشر کرد. این افسر زن روسی با لباس نظامی آستین کوتاه و کلاه نظامی و سر و گردن نامناسب در جلسه حاضر شد. محمدرضا صفری تالارپشتی، فعال سیاسی اصولگرا در این باره می نویسد: «آقای نوباوه، به قول آقای صدیقی، اگر غیرت دینی دارید; چرا به افسر روسی که با حجاب وارد جلسه رسمی شد، خودداری می کنید و به وزیر خارجه خود کارت قرمز می دهید؟


فرصت طلبی حجاب زنانه

نکته قابل توجه استفاده نادرست از برخی درمان های حجاب است. حمید رسایی; یکی از فعالان سیاسی نزدیک به جبهه پایداری نوشت: «روی پنجره فرودگاه تابلویی بود: زنان بدون حجاب کارت پرواز دریافت نمی‌کنند. اما کشف حجاب بلیت گرفت. وقتی به من ملحق شد از من کارت ملی خواست. گفتم ندارم. گفت نمی توانیم کارت بدهیم. گفتم چرا؟ گفت ابلاغیه. گفتم رعایت حجاب هم ابلاغیه اما شما ازش گذشتید. گروه ساکت ماندند و گفتند: «راضی هستم. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان نوشت: «صاحبان اماکن عمومی پلیس یا مأموران آن نیستند. اگر بی حجابی را جرم می دانید، پس بدیهی است که خودتان باید با آن برخورد کنید. “مردم را در مقابل هم قرار ندهید.”