12:54 – 2 سپتامبر 1403
در حال حاضر روند ثبت اطلاعات در سامانه املاک و مسکن توسط متقاضیان رو به افزایش است که این امر منجر به برنامه ریزی بهتر برای بهبود وضعیت بازار مسکن شده است.
سامانه املاک و مسکن یکی از مهمترین رویه ها و برنامه های وزارت راه و شهرسازی بود که در دستور کار دولت قرار گرفت و اجرای آن از سال 1401 هجری شمسی با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یافت اما در حال حاضر ، برای تکمیل این سیستم و شناسایی خانه های خالی و خطرناکتر از آن این است که دستگاه ها باید متفاوت به این سیستم متصل شوند.
در همین زمینه حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بازار مسکن در حال حاضر نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق تری است که تنها از طریق آن می توان گفت: سامانه املاک و مستغلات و اطلاعات موجود در آن: «دولت باید بتواند از اطلاعات متقاضیان برای انجام برنامه ریزی های لازم برای بازار خرید و فروش مسکن و همچنین بازار اجاره مسکن استفاده کند. و سایرین و ادارات از جمله وزارت نیرو باید به این دستگاه مرتبط باشند.
وی بیان کرد: برای بهره مندی و بهره مندی از خدمات دستگاه های دولتی لازم است شهروندان استان تهران نسبت به ثبت نام و ثبت محل سکونت خود در سامانه املاک و مسکن کشور در سامانه amlak.mrud.ir اقدام کنند. .
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از شهروندانی که پیامک اخطار مالیاتی در خانه های خالی دریافت کرده اند و ابهام یا سوالی دارند خواست برای رفع ابهام با شماره پشتیبانی 02191002068 تماس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه برخی از ساکنان استان تهران هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک و مسکن ثبت نکرده اند و در این راستا باید برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ثبت اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، تصریح کرد: بیش از 500 هزار نفر منازل خلأ وجود دارد که برخی از این واحدها از طریق سامانه املاک و مستغلات اجرا شده است که نیاز به همکاری متقاضیان دارد.
الجنتی یادآور شد: دولت چهاردهم باید تکمیل اطلاعات این سامانه را در سریع ترین زمان ممکن در اولویت قرار دهد و در این اداره کل همه دستگاه ها را عملیاتی کند تا بتواند برنامه ریزی های لازم را اجرا کند.
خبرنگار: کبری عزیزم