موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه لوازم التحریر فروشان تهران در خصوص وضعیت بازار لوازم التحریر و قیمت محصولات در بازار گفتگو کرد. بخشهای مهم این گفتگو را در ادامه میخوانید:
امسال از ابتدای سال که قیمت لوازم التحریر تحت تاثیر تورم تغییر کرد، تاکنون تغییری در قیمت ها ایجاد نشده و حتی در برخی اقلام رقابت وجود داشته و شاید قیمت ها کاهش داشته است.
در مورد مداد نوکی این یک روش عادی است و قیمت آن به دلیل تورم و ارز موجود است و فروش گرانی نیست. توجه داشته باشید که شرکت ما در مدت 2 سالی که درگیر ویروس کرونا هستیم نفروخته است و بیشتر اقلام در انبارها مانده است که سال گذشته با همین قیمت به بازار عرضه شد اما اکنون کالای جدید با ارز جدید و هزینه های جدید قیمت گذاری شده است و همین باعث تفاوت شده است. قیمت ها باید بالاتر باشد، در غیر این صورت قیمت های غیرعادی نخواهیم داشت.
مواد اصلی مانند مداد، پاک کن، تراش، خودکار و دفتر 80 درصد تولید داخل است اما تولید نمونه و طرح های هنری مانند نشانگر و نقشه های هنری، مداد و خودکارهای هنری نداریم و یا تولید نداریم. در مطالعات و مغزها و وارداتی هستند. اقلام اصلی مورد نیاز کودکان دبستانی بیشتر در داخل کشور تولید می شود.
در حال حاضر مثلاً فردی که می خواهد برای امور خیریه بخرد می تواند یک بسته لوازم التحریر معمولی ایرانی را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان بخرد، علاوه بر کیف و کلاه ایمنی برای یک بچه دبستانی از اول تا آخر سال استفاده می کند. امسال.
منبع: همشهری آنلاین
https://www.rokna.net/fa/tiny/news-927136>منبع:
خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا