محمدی بخش با اشاره به اینکه در زمینه مانور و اجرای رزمایش ها مشکل داریم، افزود: بر اساس اقلیم کشورمان که با تهدیدات سیاسی و طبیعی مواجه است، باید سالانه یک مانور چند مرحله ای و پیشرفته برای شناسایی تعریف کنیم. و مشکلات و شکاف ها را از بین ببرند.
رئیس سازمان هواپیمایی به تشریح دستورالعمل پیامکی پرداخت و گفت: سند کامل ایمنی هوانوردی را به همه سازمانها ابلاغ کردهایم که سالی یکبار توسط سازمان جهانی ممیزی میشویم، بنابراین در این راستا اقدامات لازم را به سازمانهای ذیربط ابلاغ کردهایم. در زمینه پیشگیری انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هم افزایی سامانه ها می تواند در مدیریت بحران موثر باشد، خاطرنشان کرد: در حال توسعه حوزه هلیکوپتر هستیم تا بتوانیم به سایر بخش ها کمک کنیم و به همین دلیل در این زمینه به این بخش توجه ویژه ای شده است. . برای ارسال اطلاعات
به گزارش ای بی اس نیوز، محمد محمدی بخش امروز – چهارشنبه 5 بهمن – در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی 1401 در باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: مدیریت بحران در صنعت هوانوردی تعریف کاملا متفاوتی دارد که بخشی از کیست. اختصاص داده شده به سوانح هوایی و بخش فرودگاه.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی با بیان اینکه متناسب با بحران های صنعت هوانوردی توسعه نیافته ایم، یادآور شد: امروز در زمینه مبارزه هوایی با آتش سوزی به خودکفایی رسیده ایم و دلیل آن این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.
محمدی بخش گفت: متأسفانه تصور مردم از صنعت هواپیمایی حمل و نقل مسافر است که در صورت بروز بحران اجتماعی و طبیعی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از شرح وظایف مربوط به حوزه مدیریت بحران خارج از فرودگاه است که متأسفانه واحد مدیریتی در این اداره کل وجود ندارد.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: امروز در حوزه آتش نشانی هوایی به خودکفایی رسیده ایم و دلیل این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.
وی با بیان اینکه در این حوزه افراد آموزش دیده با شرح وظایف مشخص شناسایی شده اند، افزود: در سرویس فرودگاهی دستورالعمل ERP داریم که تمامی شرح وظایف به صورت دقیق درج شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود باید برنامه علمی با محوریت ستاد بحران کشور اجرا شود، بنابراین وجود مرکز کنترل اطلاعات متمرکز در کشور نیاز است.
انتهای پیام