ما توسط هیچ مکان خاصی پشتیبانی نمیشویم / ما ترجیح میدهیم بر اساس مزیتهای محلی با دیگران رقابت کنیم
روبیکا در بیانیه ای به شایعات مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانه ها پاسخ داد.
این بیانیه ادامه میدهد: ما ترجیح میدهیم با سایر پلتفرمها بر اساس مزیتهای بومی در فضای رقابتی رقابت کنیم.
انتهای پیام
بیانیه مذکور به اظهارات رئیس تجارت دیجیتال اتاق ایران اشاره می کند که پیش از این گفته بود: «در سال های اخیر 2500 میلیارد تومان برای روبیکا هزینه شده است که اکنون مجدداً گفته شده 2500 میلیارد تومان به آنها تعلق می گیرد. “
روبیکا در این بیانیه تاکید کرد: روبیکا ضمن تکذیب این ادعا از مدعیان درخواست ارائه مستندات می کند و از آنها می خواهد که اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و بدون سند ادعای کذب نداشته باشند. علاوه بر این، روبیکا حق شکایت در مورد چنین ادعاهایی را برای خود محفوظ می دارد.
به گزارش ای بی اس نیوز، در متن این بیانیه آمده است: با توجه به شرایط پیش آمده در هفته های اخیر برای اینترنت و دسترسی به خدمات بین المللی که نارضایتی هموطنان را در پی داشته است، روبیکا در تلاش است تا عملکرد خود را بهبود بخشد. پلت فرم تا زمانی که در دسترس باشد بازگرداندن خدمات بین المللی برای ارائه خدمات ارتباطی مناسب به هموطنان.
روبیکا ضمن تکذیب ادعای کذب مبنی بر پرداخت یارانه های هنگفت به این قشر در گذشته و آینده خاطرنشان کرد: روبیکا با سهامداری همار اول و ایرانسل خصوصیت خصوصی دارد و هیچ گونه حمایت خاصی از سوی دولت ها صورت نگرفته است. با توجه به مدل درآمدی مبتنی بر اشتراک درآمد از ترافیک کاربران، این اپلیکیشن برای سهامداران خود سودآور بوده و نیازی به حمایت مالی دولت ندارد. لازم به ذکر است که با توجه به مدل درآمدی روبیکا بر اساس سهم درآمد مصرفی از ترافیک کاربران و محبوبیت بالای مخاطبان، این ابر اپلیکیشن نه تنها هزینه ای برای سهامداران خود نداشته است، بلکه سودآوری نیز داشته است. علاوه بر این، از سال گذشته که سرویس جبران خسارت روبیکا در دسترس همه کاربران قرار گرفت، بیش از 100000 نفر توانسته اند با تولید محتوا و کار روی روبیکا درآمد کسب کنند.