رسانه بلومبرگ در یک گزارشی از وضعیت بخش گیمینگ مایکروسافت و ایکس باکس، به تاثیر سرویس گیم پس در این شرکت پرداخته است. این سرویس در سالهای اخیر از طرف توسعهدهندگان نیز بازخوردهای متفاوتی دریافت کرده است اما آمار سرسامآوری که بلومبرگ در این گزارش افشا کرده است، خبر از سرمایهگذاری بزرگ مایکروسافت در این سرویس میدهد.
در این گزارش آمده است که مایکروسافت سالانه ۱ میلیارد دلار هزینه میکند تا بازیهای تردپارتی از استودیوهای دیگر را بهسمت گیم پس بکشاند که اغلب این هزینهها شامل میلیونها دلار برای راضی کردن آنها برای امضای قرارداد میشود.
در این گزارش که توسط دینا باس و سیسیلیا دآناستازیو، خبرنگاران بلومبرگ نوشته شده است، جزئیاتی اعم از جدال بین مایکروسافت و سازمان رقابت و تنظیم بازار تا کنسول دستی بالقوه ایکس باکس پوشش داده شده است.
این گفتمان که بیشتر تمرکز آن روی ریاست سارا باند در ایکس باکس قرار داشت به بررسی گیم پس تبدیل شد. با نگاهیبه گذشته متوجه نشانههایی شدیم که چگونه این سرویس اشتراکی که با یک کتابخانه فروتنانه و قیمتی پایین بهبازار عرضه شده بود، تبدیلبه وزنهای سنگین بر گردن مایکروسافت شد.
ایستادن پای چیزی که میتوانست بهصورت قطرهای و بهمرور زمان برای مایکروسافت ارزشآفرینی کند، بهجای تکیه کردن بر یک عرضه فوقالعاده بزرگ که یکجا برایشان سودآوری داشته باشد، یک تغییر رویکرد اساسی برای این شرکت بود. این چیزی است که سارا باند نیز با اشارهبه تغییر مدل عملیاتی ایکس باکس بهآن اشاره کرده بود: «بین تلاش کردن برای مدیریت یک تاثیر شبکهای و حداکثر کردن ارزش یک بازی تفاوت وجود دارد.»
بلومبرگ سپس اشاره میکند که مایکروسافت سالانه مبلغ هنگفت ۱ میلیارد دلاری را هزینه آوردن بازیهای ترد-پارتی به اکوسیستم گیم پس میکند که اخیرا پا را فراتر از کنسولهای خانگی معمولی گذاشته و تبدیل به یک سیستم «همه جا بازی کن» شده است.
منبع: https://www.zoomg.ir/game-news/400345-microsoft-spend-game-pass-1billion-games/