به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در ماه های اخیر بحث تعیین وضعیت عرضه تلفن همراه در کشور بازتاب های زیادی را در فضای کارشناسی دستگاه های تصمیم گیری و رسانه ها به وجود آورده است.
یکی از چالش های عمده بازار تلفن همراه کشور خدمات پس از فروش و نمایندگی های غیر رسمی است. در این میان تخلفات قابل توجهی از جمله عرضه چند صد میلیون دلاری آیفون های رفرش شده و رفرش شده و همچنین برخی از مدل های سری M و F حساسیت رگولاتورها را محک زده است.
برهمین اساس در پایان مردادماه امسال مکاتباتی به صورت خلاصه و کارشناسی به مسئولان ارشد وزارت حراست در این زمینه ارسال شد تا سازوکار نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش تلفن همراه در این حوزه اجرایی شود.
بر اساس این گزارش، وظایفی برای وزارت حریم خصوصی و ارتباطات به عنوان دو متولی حوزه واردات و عرضه گوشی تلفن همراه تدوین و ابلاغ شد که در موعد مقرر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
absnews