به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، مدیران برخی شرکت های خودروسازی مدعی هستند تولید روزانه خودرو از 2300 دستگاه عبور کرده و بر تولید خودرو بیش از تقاضا تاکید می کنند. اما چرا این میزان تولید در دست مصرف کنندگان است؟ نمی رسد و باید منتظر پیامک شرکت ها برای دریافت محصولات ثبتی خود باشند.
در حال حاضر ماجرای تکراری مشارکت مردم در تحویل خودروهای ثبت نامی در حال تکرار است و خبری از ارتباط با خودروسازان متخلف نیست. جالب اینجاست که در آمارها مدعی افزایش تولید هستند اما از سوی دیگر کمبود قطعه یا بهانه های دیگر را ذکر می کنند و از تحویل خودرو در زمان توافق شده به مشتری جلوگیری می کنند که این امر مردم را در بلاتکلیفی قرار می دهد. .
نکته مهم اینجاست که وزارت صنعت به جای ساماندهی تحویل خودروهای ثبت شده در سامانه یکپارچه؛ او به اظهار نظرهای متناقض درباره فعالیت سامانه یکپارچه می پردازد و حتی مدعی رسیدگی به رانت است، در حالی که مردم برای تحویل همان خودروهایی که یک سال پیش در سامانه ثبت نام کرده بودند، مشکل دارند و هیچکس پاسخگو نیست.
البته در زمینه تحویل خودروهای ثبت نامی وضعیت مشتریان ایران خودرو با سایپا تفاوتی ندارد و هر کدام تمام تلاش خود را در زمینه خدمات رسانی به مشتریان انجام دادند! به عنوان مثال، مشتریان شاهین چندین ماه است که با وجود پرداخت وجه به نمایندگیها مراجعه میکنند و با پاسخهای غیرمنطقی کارکنان مواجه میشوند مبنی بر اینکه هنوز فاکتور به شاهین نرسیده است و باید منتظر ماند. فقط خبری از خودرو نیست اما پاسخ روشنی به مشتریان نمی دهند و فقط قول می دهند جریمه دیرکرد را برای کاهش اعتراضات پرداخت کنند.
در ایران خودرو هم وضعیت بهتر از سایپا نیست و این خودروساز در تحویل اکثر محصولاتش تاخیر دارد، مثلا خریداران رانا پلاس بلاتکلیف هستند و در نهایت نمایندگان فروش می گویند خبری نیست. از رعنا تحویل پلاس و شما می توانید به جای این خودرو یک پژو بخرید. حال اگر مشتری تمایلی به تعویض خودروی خود نداشته باشد، باز هم باید منتظر فاکتور خودروی خود باشد که ممکن است در ماه های آینده اتفاق بیفتد.
بررسی ها نشان می دهد طی دو مرحله فروش بیش از دو میلیون متقاضی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده اند و در حال حاضر اکثر مشتریان منتظر دریافت محصولات خود هستند که خودروسازان به دلایل مختلف محصولات را به موقع به آنها تحویل نمی دهند. بهانه ها
امروز وضعیت پارکینگ شرکت های خودروسازی نشان می دهد که خودرو دارند اما تمایلی به عرضه ندارند و وزارت صنعت باید این اقدام غیرقانونی را پیگیری کند که چرا باید خودرویی عمل کند اما به دست مصرف کنندگان نرسد.
absnews