پیش از این اعلام شده بود که افزایش قیمت ماهانه تلفن ثابت تابستان امسال تصویب شده و ستاد تنظیم بازار نیز افزایش قیمت تلفن ثابت را تایید کرده و در صورت تایید رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرا خواهد شد. شرکت داده می شود.
انتهای پیام
پیش از این محمدرضا بیدخام – مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران – در گفت وگو با ای بی اس نیوز در این باره گفت: حدود 12 سال است که تعرفه تلفن ثابت با وجود افزایش تورم تغییر نکرده است. درخواست تغییر تعرفه خود را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کردیم و آنها بررسی کردند و کار کارشناسی انجام شد.
وی افزود: همچنین در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و در نهایت به کمیسیون تنظیم مقررات بازار ارسال شد. آنجا هم با شرایطی تصویب شد، سپس به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس مصوبه مذکور، کاربران تلفن ثابت در استان تهران باید ماهانه 20 هزار تومان برای حفظ تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید تعرفه های جدید تلفن ثابت پرداخت کنند. این هزینه تنها هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور حفظ این خطوط باید پرداخت کنند. البته چندی پیش اعلام شد که در این راستا شورای رقابت دستور داده تا هرگونه افزایش هزینه خدمات تلفن ثابت صادر شده تا زمان تامین دقیق هزینه متوقف شود.
این شرکت همچنین خاطرنشان کرد: ابلاغ «دستورالعمل مربوط به تثبیت بهای ماهانه تلفن ثابت» پس از پیشنهاد و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و پس از بررسی مدیریت تنظیم بازار صورت گرفته است. و با توجه به لزوم اجرای الزامات توسعه و رشد اقتصادی در کشور، شرکت مخابرات ایران همواره به ارائه خدمات گسترده در سراسر کشور و در محدوده مشتری مداری ادامه می دهد.
پس از این اتفاق، شرکت مخابرات ایران در این خصوص اعلام کرد که این شرکت با وجود ثابت ماندن تعرفه ها همچنان تمامی فعالیت های خود را بر اساس مصوبات و الزامات قانون تجارت و دامنه نظارتی و با رعایت الزامات قانونی مجوز کسب و کار صادر شده و مصوبات هیئت مدیره انجام می دهد. طی 12 سال گذشته و رشد چند برابر نرخ ارز و تورم، خدمات ارتباطی را به همه ذینفعان ارائه می کند.
بر اساس اعلام مرکز ملی رقابت، در پنجاه و نود و نهمین جلسه این شورا، به استناد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاستهای کلی، اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۳ مصوبه چهارصد و شصت و ششمین جلسه شورای رقابت با موضوع “دستورالعمل نحوه تثبیت هزینه ماهانه تلفن ثابت”. شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار سیستم حسابداری بهای تمام شده سیستم خود را به گونه ای اصلاح کند که بهای تمام شده هر یک از خدمات انجام شده این شرکت به صورت جداگانه و دقیق محاسبه و در صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت لحاظ شود. با این حال، شرکت مخابرات ایران این مصوبه را اجرا نکرده است، بنابراین تا زمان دقیق هزینه ماهانه خدمات تلفن ثابت درج شده در صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی. ، مغایر مصوبه شورای رقابت است و باید فورا متوقف شود.
اما ماجرای افزایش تعرفه تلفن ثابت از این قرار بود که این افزایش تعرفه در استان تهران برای 4444 دقیقه مکالمه هزینه ای معادل 20000 تومان برای سایر مراکز استان ها برای حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15000 تومان. به عنوان حداقل پرداخت و برای سایر شهرها 2666 دقیقه مکالمه معادل 10000 تومان بوده است.
وی گفت: منتظریم این موضوع در کمیسیون تنظیم بازار بررسی و از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما ابلاغ شود. یعنی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید تغییرات تعرفه را به ما اعلام کند تا در این زمینه اعلام و اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز