قیمت هر صندلی در پروازهای داخلی 47-60 دلار است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، شمس الدین فرزادی پور در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز مبنی بر قیمت تمام شده هر صندلی هواپیما اظهار داشت: با توجه به مشکل تامین قطعات یدکی و نوسانات نرخ ارز در کشور، قیمت های ما باید مقایسه شود. به نرخ های بین المللی .بالاتر باش
وی با بیان اینکه با توجه به نوسانات نرخ ارز، درآمد امروز ما نصف درآمد سه ماه آینده است، افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حتی یک ریال بیشتر از قیمت سازمان هواپیمایی نفروخته است. در خصوص سقف قیمت، رقم اعلام شده برای مشهد دو میلیون و 800 هزار تومان است و هیچکس حق فروش بالاتر را ندارد.
وی در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز مبنی بر هزینه هر صندلی هواپیما و سودی که شرکت های هواپیمایی به ازای هر ساعت پرواز کسب می کنند، اظهار داشت: بر اساس استاندارد جهانی سود بخش هواپیمایی 5 تا 6 در صد است. در کشور به دلیل تعداد محدود هواپیما هنوز در فصل پرفروش هستیم و تقاضا با عرضه متفاوت است. با توجه به این مشکل در ایران نمی توانیم سود شرکت های هواپیمایی را اعلام کنیم.
وی یادآور شد: قیمت بلیت در ایران معادل نرخ جهانی و کمی کمتر است. در محاسبه قیمت ساعتی صندلی پرواز دو جزء اصلی یعنی برخاست و فرود بالاترین هزینه هواپیما و در مرحله بعد سوخت و … می باشد. بنابراین بسته به مسیرهای هوایی، قیمت هر صندلی هواپیما از 47 تا 60 دلار است.
وی در پاسخ به سوال دیگر ای بی اس نیوز در خصوص جایگاه شرکت های دولتی در انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: اگر در این انجمن مسئولیت بپذیریم بین بخش خصوصی و دولت تضاد ایجاد می شود. در واقع اگر ما مسئولیت داشته باشیم. ، ما باید از انجمن حمایت کنیم و این یک درگیری است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص حضور شرکت های خارجی در ایران و پروازهای داخلی نیز گفت: هیچ شرکت هواپیمایی خارجی حاضر به انجام پروازهای داخلی نیست چرا که نشریات ویژه ای در خصوص مسیرها و سوخت دارند. علاوه بر این، واگذاری پروازهای داخلی به ایرلاین های خارجی به نفع کشور نیست.
فرزادی پور درباره آزادسازی قیمت سوخت نیز گفت: پیشنهاد آزادسازی قیمت سوخت روی میز دولت است و پس از تصویب به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شود.
absnews