آسمان آبی برای همه کاربران باز شده است
شبکه اجتماعی Blue Sky که توسط موسس توییتر راه اندازی شده است، از سیستم بسته خود خارج شده و اکنون به همه کاربران اجازه می دهد تا یک حساب کاربری ایجاد کرده و به این پلتفرم بپیوندند.
به گزارش ای بی اس نیوز، تا روز سه شنبه افرادی که قصد ورود به آسمان آبی را داشتند نیاز به دعوت نامه داشتند و این شرط به معنای نیاز به دریافت دعوت نامه از یکی از اعضای فعلی این شبکه اجتماعی بود.
آسمان آبی اعلام کرد: آسمان آبی به عنوان شرط دریافت دعوتنامه، امکان ایجاد ابزار نظارت بر محتوا و سایر امکانات را دارد.
Blue Sky از بسیاری جهات شبیه توییتر است که پس از خرید توسط ایلان ماسک به “X” تغییر نام داد، اما هنوز امکان ارسال پیام مستقیم بین کاربران را ارائه نمی دهد. این پلتفرم غیرمتمرکز گزینه های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد، اما هنوز مشخص نیست که آیا در بین کاربران محبوب خواهد بود یا خیر.
به طور پیش فرض، Blue Sky پست ها را بر اساس حساب هایی که کاربر دنبال می کند در یک جدول زمانی خطی نمایش می دهد. کاربران همچنین میتوانند به جدولهای زمانی مبتنی بر الگوریتم ایجاد شده توسط سایر کاربران تغییر کنند. این سرویس نظارت بر محتوای خاص خود را دارد، اما قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا برنامه های نظارتی دیگر را باندل کنند، اگرچه این ویژگی هنوز فعال نشده است.
هنگامی که همه چیز به جلو رفت، Blue Sky قصد دارد به کاربران اجازه دهد دوستان، فالوورها و سایر داده های خود را به شبکه های اجتماعی رقیب منتقل کنند. این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که قصد دارد آخرین حساب اجتماعی باشد که کاربران باید ایجاد کنند.
در عمل این ممکن است عملی نباشد. لازمه فنی برای تعامل شبکه های اجتماعی “فدراسیون” است و معلوم است که راه های زیادی برای متحد شدن و همکاری سایت ها وجود دارد. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon و سایت های میکروبلاگینگ مشابه، از جمله سرویس Meta's Threads، از الگوریتم فدراسیونی به نام ActivityPub استفاده می کنند که به کاربران اجازه می دهد بین این پلتفرم ها جابجا شوند.
در واقع، سرویس Threads قبلاً با فعال کردن اشتراکگذاری پستها در Mastodon و سایر سرویسهایی که از Activity Pub استفاده میکنند، آزمایش این رویکرد را آغاز کرده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در مقالهای در ماه دسامبر در Trades نوشت که معاملات با پلتفرمهای دیگر به افراد حق انتخاب بیشتری در نحوه تعاملشان میدهد و اجازه میدهد محتوا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، از سوی دیگر، Blue Sky از یک الگوریتم فدرال به نام «پروتکل انتقال تأیید اعتبار» استفاده می کند و تاکنون تنها سرویسی است که از این پروتکل استفاده می کند.
انتهای پیام