14:07 – 08 نوامبر 1403 ق
رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان واردات خودرو به کشور در رابطه با آغاز طرح زمستانی گفت: قرارداد هزار دستگاه خودروی جاده ای انجام شده است. که 200 مورد آن 180 مورد از طریق تولیدکنندگان داخلی و مابقی طبق آخرین جلسه ای که طی قرارداد با اعضای کمیته سازندگی و وزارت امنیت کشور مقرر شد تا پایان سال وارد کشور شود.
وی درباره انتقاد پلیس راهور از روند اصلاح نقاط حادثه خیز گفت: گزارش روند اصلاح نقاط حادثه خیز را به طور مرتب در کمیته ایمنی راه ها اعلام می کنیم که فرمانده پلیس راه در این جلسات حضور دارد و هر نقطه حادثه خیز را تعمیر می کنیم، این مورد را به پلیس گزارش می کنیم و فکر نمی کنم پلیس راهنمایی و رانندگی از عملکرد اداره راهنمایی و رانندگی در بحث اصلاح نقاط حادثه خیز ناراضی باشد. .
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تفاوت آمار نقاط حادثه خیز در اداره راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: گزارشی از تعداد نقاط حادثه خیز در ستاد اصلی در دست تهیه و جمع بندی است. و با کار مشترک اداره راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی در اسفندماه 1401 هجری شمسی 887 نقطه آسیب پذیر در تصادفات شناسایی و تصویب شد و در این تعداد مغایرت نداریم، اما کمیته ایمنی راه ها در فرمانداری های تابعه فعال است. رهبری استانداری، و از طریق این مأموریت، مکان های مستعد حادثه شناسایی می شوند. اولویت آن گزارش و اعدادی است که توسط رهبری در مرکز تهیه و استخراج می شود.
رئیس سازمان حمل و نقل زمینی و راهداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان بدهی پیمانکاران گفت: بخشی از بدهی راه روستایی مربوط به سال های گذشته و قبل از تبدیل راه های روستایی به راهداری است و بخشی دیگر از بدهی های راهداری روستایی مربوط به سال های گذشته است. بخشی از بدهی مربوط به پروژه های جاری است و سالانه تنظیم می شود و در مجموع حدود 30 عدد می شود که با مالیات پیمانکاران در حال پیگیری رفع این بدهی ها هستیم.
اکبری در خصوص تخصیص قیر رایگان نیز گفت: برای ترمیم نقاط حادثه خیز نیازی به قیر زیاد نداریم و چندان مهم نیست و خوشبختانه به دلیل مقررات مشکلی برای ما ایجاد نمی کند در خصوص تخصیص قیر، تخلف زیادی در این بخش نداریم و احتمال نشت قیر در بازار وجود دارد. رایگان وجود ندارد.