لزوم ورود وزارت گردشگری به نمایشگاه
تقدسی نژاد با بیان اینکه برنامه آقای رئیسی افزایش صادرات کشور از 35 میلیارد دلار فعلی به 70 میلیارد دلار در یک دوره چهار ساله است، گفت: چه بستری بهتر از صنعت نمایشگاهی که صادرات را دو برابر کنیم؟ به تجارت بین المللی؟ و چه جایی بهتر از نمایشگاه شهر آفتاب که نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد و دارای امکاناتی مانند مترو و دسترسی های مختلف مانند بزرگراه بزرگ خلیج عربی در اطراف نمایشگاه است، اگر عناصر تفریحی مانند شهربازی مدرن یا باید مجموعه های تفریحی مختلفی در اینجا ایجاد شود و به اصطلاح «پخور» یا حضور مردم در اینجا به حداکثر برسد.
وی ادامه داد: در گذشته به دلیل مشکلات سیاسی نمی خواستند مجموعه شهر آفتاب به جایگاه جدی واقعی خود برسد. متأسفانه در کشور ما گاهی اوقات سیاست به قدری بر اساس مسائل و واقعیت های کلان به ویژه در حوزه اقتصادی شکل می گیرد که نتیجه آن توقف اقداماتی است که منجر به اقتصادی پیشرفته، پویا و آینده نگر می شود.
وی ارزش سرمایه گذاری مجموعه شهری آفتاب را 55 هزار میلیارد تومان دانست که توسط بیت المال هزینه می شود و متعلق به مردم است، گفت: دلیل اینکه این مجموعه در مدیریت قبلی آنها ساخته شد که خلاف این جریان بود. ، این بود که عملا نگاه سیاسی به مجموعه کرده بودند و آن را تعطیل کردند، اما به دلیل گنجینه، ما نیز وظیفه داریم این مجموعه را به روز کنیم و توانایی های او را به رخ همگان برسانیم.
وی ادامه داد: در کشور ما متولی حوزه نمایشگاهی سازمان توسعه و تجارت و وزارت صمت تعیین شده است. اما به عنوان یک قاعده کلی، در زمینه نمایشگاه ها، بخش های مختلفی مانند فرهنگ، میراث فرهنگی و گردشگری و … دخیل هستند که باید ارزش و سهم خود را در عرصه نمایشگاهی مشخص کنند، زیرا هر بازرگان بین المللی که وارد ایران می شود و در نمایشگاه ها شرکت می کند، باید از این فرصت استفاده کند و به طور کلی، از امکانات مختلف استفاده کند. وزارتخانه ها باید وارد عرصه نمایشگاه شوند تا از ظرفیت برگزاری نمایشگاه به نفع کشور استفاده کنند.
تمایل سرمایه گذاران برای توسعه شهر آفتاب
شهر خورشید مظلوم است
وی با بیان اینکه متأسفانه عدهای نسبت به شهرآفتاب بداخلاق میشوند و از اصطلاحاتی استفاده میکنند که مناسب این مجموعه نیست، گفت: این مجموعه دقیقاً از روی اکسپوژر ایتالیایی و به دلیل ارتفاع از سقف سالنهای این مجموعه ساخته شده است. و تهویه مناسب و نوع غرفه ها می توان انواع فعالیت های نمایشگاهی را در این شهر انجام داد.
تقدسی نژاد با اشاره به اینکه در هفته های گذشته که به عنوان مدیرعامل شهرآفتاب فعالیت می کردم، دو نمایشگاه در این مکان برگزار شد که به دلیل ابتلا به کرونا به تعویق افتاد، سومین نمایشگاه که نمایشگاه خودرو پرطرفدار بود، ادامه داد: مهمترین خط مشی ما موقعیت و ارتقای دانش صحیح مجموعه Sun City را توسعه می دهیم. چرا که این مجتمع فرسوده واقع شده است.
عباس تقدسی نژاد در گفت وگو با ای بی اس نیوز، وی در خصوص آینده و چشم انداز مجموعه شهرآفتاب گفت: متأسفانه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب از سال 95 به طور جدی مورد توجه قرار نگرفت که شاید دلایل متعددی داشته باشد اما به نظر می رسد که این مهم ترین دلیل باشد. دلیل مهم جدی نگرفتن شهرآفتاب و اتفاقات نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب.
آفتاب را به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل کنید
شهر آفتاب را نمی بینند، قضاوت می کنند
هنر ما بیش از هر چیز استفاده از فضاهای موجود است
وی ادامه داد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در آن زمان زمین مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نداشت زیرا نبود سالن های کافی مدیریت زمان را به راه اندازی سالن ها سوق داد و در قالب نمایشگاه شهر خورشید بدنام شد.
وی ادامه داد: در حوزه نمایشگاهی، صرف ورود تعداد زیادی از مردم برای بازدید از نمایشگاه کافی نیست و کسب و کارها، معاملات و معادلات تجاری که در پشت نمایشگاه صورت می گیرد، نتیجه واقعی نمایشگاه است. صنعت نمایشگاهی به این معناست که؛ یعنی وقتی نمایشگاهی برگزار میکنید، محصول برگزاری نمایشگاه، چند قرارداد بزرگ تجاری داخلی و خارجی است. و تولید نمایشگاه به نفع کشور و توسعه صادرات کشور است.
وی با بیان اینکه 25 هزار متر سالن آماده داریم و آن زمان است که اراده برای برگزاری نمایشگاه در فضای باز وجود دارد، افزود: مجموعه شهرآفتاب آماده برگزاری انواع نمایشگاه است و با این سبزه تا این مجموعه فاصله دارد. فضا، امکانات رفاهی و ساختاری که ایجاد شده به درستی مورد بهره برداری قرار نگرفته است و اگر در این چند سال آرام آرام بخشی از نمایشگاه ها به شهر آفتاب منتقل شده است، بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون در شهر آفتاب رایج است. آفتاب حل می شد.
تبدیل شهر آفتاب به منطقه تجاری
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در حال حاضر مهمترین چیزی که به عنوان مدیران جدید مجموعه شهر آفتاب در نظر گرفته ایم نظم بخشیدن به توسعه و اعتلای شهر آفتاب و آزمایش ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است. نمایشگاهی مانند سازه.” به تمامی سالن ها، تجهیزات و امکاناتی که در آنجا وجود دارد و همچنین موقعیت استراتژیک خوبی که برای مکان مناسب برای نمایشگاه دارد، معرفی کنید.
absnews
مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب درباره برنامه های توسعه شهرآفتاب گفت: توسعه شهرآفتاب را هم در سطح نمایشگاهی و هم در سطح غیر نمایشگاهی دنبال می کنیم به این معنا که مخاطبان ما متشکل از برگزارکنندگان نمایشگاه هستند. غرفه داران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار.” شرکتهایی که از شهرها یا کشورهای مختلف به تهران میآیند، هنگام بازدید از مجموعه شهر آفتاب، باید هتلهای پنج ستاره، مجموعههای تفریحی و امکانات فراوانی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در عرض چند روز به راحتی از نمایشگاه بازدید کنند. آنجا بنشینید و استراحت کنید، به همین دلیل شعار جدی ما در مجموعه شهر آفتاب «تجارت در آرامش» است تا واقعاً فضایی آرام برای تجارت ایجاد کنید.
آنها نمی خواستند شهر خورشید به جایگاه اصلی خود برسد
مقدسی نژاد با تاکید بر اینکه با توسعه این مجموعه از منظر فراملی در تلاش هستیم تا شهر آفتاب را به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل کنیم، افزود: شهر آفتاب قابلیت تبدیل شدن به یک شهر 24 ساعته و مجموعه ای با رویکرد شهرهای دانش و فناوری را دارد. .” دارای تمرکز و استفاده از رویدادهای نمایشگاهی است. اما دست هایی در پشت صحنه هستند که به دلایل مختلف برای خود و همفکران خود در نمایشگاه ها منافعی را تعریف کرده اند. بالا یا جاهای دیگر؛ اما آسیب به مردم وارد می شود. .
نگاه سیاسی به شهر آفتاب
تقدسی نژاد با بیان اینکه اراده ای برای انجام کارهای مهم و جدی در نمایشگاه شهر آفتاب حتی در مدیریت مجموعه قبلی وجود نداشت، گفت: مکان و طراحی مناسب و جانمایی مناسبی که انجام شده، استفاده نشده است. به طور بهینه که ما باید به این مسائل بپردازیم.
وی با بیان اینکه بحث تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه تجاری، اقتصادی و ویژه نمایشگاهی و حتی آزاد را با جدیت دنبال می کنیم، گفت: در صورت تحقق این مهم کمک های بلاعوض زیادی به سرمایه گذاران در بر خواهد داشت. تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه، هرچند در همین مدت کوتاه چندین مذاکره جدی با سرمایه گذاران انجام شده است.
مقدسی نژاد با اشاره به اینکه زمانی که مجموعه ای مورد بهره برداری قرار نگیرد و از طرفی از آن به درستی نگهداری نشود، ممکن است دچار مشکل شود، گفت: البته این مشکلات قابل حل است و اولویت اول شهرداری، شهر است. شورا و مدیریت جدید مجموعه Sun City حداکثر استفاده از فضاهای نمایشگاهی موجود است. اما در طرح توسعه قصد داریم متراژ سالن ها را افزایش دهیم و برنامه ما این است که فضای نمایشگاهی را به صد هزار متر برسانیم که خود شهرداری می تواند برای این کار یا برای جذب سرمایه گذار هزینه کند اما با توجه به با توجه به شرایط مالی شهرداری تهران، اولویت ما استفاده از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است، زیرا منابع مالی ناشی از بهره برداری از سالن ها و برپایی نمایشگاه ها به قدری زیاد است که برای هر سرمایه گذاری می توان رغبت و انگیزه ای برای مشارکت داشت. این مجتمع سرمایه گذاری
در شهر خورشید “تجارت در صلح”
افزایش فضاهای نمایشگاهی به 100 هزار متر
حمایت شهرداری و شورا از شهر آفتاب
تقدسی نژاد درباره برنامه تکمیل سالن های این مجموعه نیز گفت: اول اینکه هنر ما این است که از آنچه مخلوق شهر خورشید است استفاده کنیم. متأسفانه پنج سال متوالی است که از این مجموعه استفاده درستی نمی شود، در حالی که 25000 متر زیربنای سالن های استاندارد آن است که به راحتی می توان نمایشگاه های مختلف را در آن برگزار کرد. اما تاکنون از این فضاها به درستی استفاده نشده است و ضرری است که به کل کشور وارد شده است زیرا شهر خورشید متعلق به کل کشور است.
مدیر نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب در سال های اخیر مظلوم واقع شده است، از افزایش فضای نمایشگاهی شهر آفتاب به صد هزار متر خبر داد.
وی با اشاره به لزوم نگهداری از مجموعه شهرآفتاب گفت: هر مجموعه ای که ساخته می شود باید نگهداری شود و اگر به آن رسیدگی نشود و به حال خود رها شود آسیب هایی به آن وارد می شود که می بینیم در سال های آخر شهرداری تهران و شورای شهر بودجه ای برای این مهم نداشتند؛ اما اکنون با حمایت شهردار و شورای شهر تهران برای سال آینده بودجه خوبی برای مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب دیده شده است. این در حالی است که سرمایه گذاران زیادی مایل و مشتاق فعالیت در این نمایشگاه و رفع نواقص فعلی و توسعه سرمایه هستند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز