اخبار اقتصادی روز

فروش زمستانی تسلا همچنان داغ است

انتهای پیام

این حرکت، همراه با کاهش قیمت‌هایی که هفته گذشته در چین و دیگر بازارهای آسیایی اعلام شد، نشان‌دهنده تغییر در بزرگترین بازارهای تسلا نسبت به استراتژی‌ای بود که در بیشتر سال‌های 2022 دنبال کرده بود.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، ماه گذشته گفت که نوسانات شدید نرخ‌های بهره، چشم‌انداز کل صنعت را تغییر داده است و تسلا می‌تواند قیمت‌ها را برای حفظ رشد حجم کاهش دهد، که منجر به کاهش سود خواهد شد.

تسلا همچنین قیمت ها را در کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و سنگاپور کاهش داد. تحلیلگران گفته بودند که کاهش قیمت ها در چین باعث افزایش تقاضا و تشدید فشار بر رقبای این کشور از جمله BYD می شود تا از این روند پیروی کنند.

تسلا هفته گذشته قیمت ها را در چین و سایر بازارهای آسیایی کاهش داد. بر اساس محاسبات رویترز، همراه با کاهش قیمت های قبلی اعلام شده در ماه اکتبر و مشوق های اخیر، قیمت مدل سه یا مدل Y در چین پس از آخرین تصمیم، 13 درصد به 24 درصد کاهش یافت.

به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس محاسبات رویترز، کاهش قیمت ها در آمریکا اواخر روز پنجشنبه (12 ژانویه) برای مدل 3 و مدل Y در مقایسه با قیمت هایی که قبل از تخفیف وجود داشت بین 6 تا 20 درصد اعلام شد.

بازار اصلی تسلا ایالات متحده و دومین بازار بزرگ آن چین است. تسلا برآوردهای وال استریت برای تحویل سه ماهه چهارم را از دست داد.

تسلا در آلمان قیمت پرفروش ترین سدان مدل 3 و کراس اوور مدل Y را بسته به شرایط و ساخت، 1 تا 17 درصد کاهش داده است. قیمت جدید تسلا 31 درصد تخفیف برای خریدار آمریکایی مدل Y دوربرد، همراه با یارانه ایالات متحده است که از این ماه اجرایی شد.

وب سایت این خودروساز نشان داد تسلا قیمت خودروهای برقی پرفروش خود را در ایالات متحده و آلمان کاهش داده است و پس از اینکه برآوردهای وال استریت برای تحویل در سه ماهه چهارم را از دست داد، استراتژی تخفیف شدید جدیدی را گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *