20:34 – 16 مهر 1403
جعفریازلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمامی شرکت های هواپیمایی موظفند تمامی مبالغ بلیت را بدون کسر جریمه یا ارائه صندلی در اولین پرواز بازگردانند.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه ای به ایرلاین های داخلی و خارجی و نمایندگی های فروش بلیت آنها در خصوص رسیدگی به امور مسافری در شرایط غیر مترقبه هشدار داد، گفت: هرگونه اقدامی با هدف سود از قبیل افزایش ناگهانی قیمت بلیت، عدم تخصیص صندلی. به مسافران، داشتن بلیت هواپیمای باطل شده و فروش، ظرفیت موجود در پروازها برای مسافران جدید با مبالغ بالاتر و سایر اقداماتی که حاکی از بهره برداری از شرایط فعلی به هزینه مسافر و به نفع شرکت باشد، به دقت رصد می شود و متخلفان به شدت برخورد خواهد شد
وی بیان کرد: همچنین در صورت دریافت شکایت از مسافر در حین طرح دعوی، موضوع توسط کارشناس بررسی می شود و پس از احراز تخلف، با انجام اقدامات قانونی در حدود اختیارات سازمان، کلیه دعاوی و مستندات به عمل می آید. مربوط به آنها تشکیل خواهد شد. به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 30 (ویژه فرودگاه های تهران) ارجاع می شود.
یازرلو تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف یا اغراق در فروش شرکت های هواپیمایی باید به سایت سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.
خبرنگار: کبری عزیزم