فاز اول تونل زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران با حضور سید میعاد صالحی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
ساخت تونل زیرزمینی که در عمق بیش از هشت متری زیر ریل های ایستگاه راه آهن تهران حفر شده بود و امکان دسترسی به خطوط و سکوهای مختلف ایستگاه تا سالن قطار حومه ای و مترو را فراهم می کرد، از سال 1396 و پس از حدود سه ماه متوقف شده است. سال 1396 مجدداً فعال شد. 1400 و فاز اول آن با پیگیری و تخصیص منابع در دولت سیزدهم اجرا شد.
تسهیل حمل و نقل، افزایش رفاه شهروندان استفاده کننده از قطارهای حومه ای، کاهش ازدحام، اتصال مستقیم قطارهای حومه ای به مترو، افزایش استقبال از خطوط حومه ای و انتقال از یک خط به دو خط و جلوگیری از رها شدن قطارها در خط بن بست. مهمترین موارد هستند. مزایای مهم این پروژه
شایان ذکر است ارزش فعلی این فاز از پروژه بالغ بر 400 میلیارد تومان است.
منبع: ایسنا