بودا که در حال حاضر تصویربرداری مسابقه رده بندی مراکش و کرواسی را به سبک عکاسی از کبوتر بر عهده دارد، در هشت طبقه الجنوب، لوسیل، آل بیت، الثامه و خلیفه کار کرده است. او کار در ارتفاع در استادیوم خلیفه را با توجه به طراحی آن با ترن هوایی مقایسه می کند. او تصاویر مهمی را از این طریق ثبت کرد. به عنوان مثال لحظه ای که مارکینیوس پنالتی خود را روی تیرک دروازه کرواسی به ثمر رساند و سپس ترکیب پشیمانی و اندوه او با جشن گرفتن کروات ها از زاویه ای دیگر که فیلم فوراً به دفتر لندن ارسال شد. البته ثبت این لحظات برای او سخت بود: «نمیخواستم نیمار گریه کند و برخی از بازیکنان حریف به او دلداری دادند. به عنوان یک برزیلی، برعکس این لحظه را ترجیح می دادم.
این عکاس برزیلی اعتراف می کند که اولین لحظاتی که در پیاده روی گربه هستید بسیار استرس زا و پرتنش است. انطباق با محیط، تشخیص مکان، مطالعه موقعیت تیم ها و شناسایی بهترین مکان ها برای ثبت بهترین تصاویر زمان می برد. به همین دلیل حدود دو ساعت مانده به شروع بازی، صعود آغاز می شود. اگر بازی به وقت اضافه و پنالتی ختم شود باید حدود چهار ساعت آنجا باشند! توصیه های مهمی برای این افراد وجود دارد:
از بین کسانی که برای این عکس هیجان انگیز و متفاوت درخواست داده بودند، تنها به پنج نفر حرفه ای از هر بازی فرصت انجام این کار داده شد. این افراد همچنین باید آموزش های ایمنی دقیقی را پشت سر بگذارند. بودا اذعان می کند: «کمی ترسناک بود»، اما هیچ چیز او را از داشتن این تجربه جذاب باز نداشت. او نحوه آماده سازی خود و سایر عکاسان کبوتر را توضیح داد:
امکان اقامت چهار ساعته در ارتفاع چند ده متری
آنها با لنزهای قدرتمند تله فوتو و قرار گرفتن در ارتفاع بیش از 20 متری از سطح زمین، موفق به ثبت زوایای و عکس هایی می شوند که از لبه زمین و به صورت سنتی امکان پذیر نیست. برخی از این صحنهها که از بالا گرفته میشوند به پرترههای ماندگار تراژدی یا پیروزی تبدیل میشوند، مانند ضربه پنالتی مارکینیوس به تیر افقی که برزیل را از مرحله یک چهارم نهایی حذف کرد، ضربه قیچی تماشایی ژیرو در مقابل لهستان که در آن او گل خود را جشن گرفت اما داور آن را اعلام کرد. رد یا جشن سعودی ها مقابل آرژانتین که همه به دلیل تمایز ذکر شده بهتر به نظر می رسند.
بودا مندز، عکاس برزیلی گتی ایمیجز که با فیفا روی این پروژه کار می کند، در مورد عکاسان کبوتر گفت: “ما سعی کردیم جلوه هنری بیشتری بدهیم؛ برای این کار از خطوط زمین و همچنین سایه ها استفاده کردیم. بازی عادی. عکس ها از این زاویه گرفته نمی شوند و طبق معمول از کنار میدان ضبط می شوند و با استفاده از این روش انعطاف کار را افزایش داده ایم و اگر بخواهیم از آنجا چه چیزی با دوربین بدون لنز ثبت می شود. برای توضیح، میتوانیم مثالی از چیزی مانند مورچههای کوچک یا عروسکهای پلیموبیل بزنیم.»
کد خبر: 1859608
26 دسامبر 1401 ساعت 08:00
1.6 هزار بازدید |
0نقطه نظر
از ارتفاع ده ها متری و در امر امرار معاش تک تیراندازان
مندز صحبت های خود را در مورد تجربه هیجان انگیزش اینگونه به پایان می رساند: هر بار که از پله ها بالا می رود، با پدر مرده ام صحبت می کنم و می گویم؛ هی مرد، من به تو نزدیکم، پس به من کمک کن تا بهترین کار را انجام دهم!
ترسناک مانند یک غواص در محله تک تیرانداز
در جام جهانی 2018 روسیه، عکاسی تجربی توسط عکاسانی که بر روی سقف ورزشگاه ها قرار گرفته بودند، انجام شد. بودا مندز یکی از آن عکاسانی بود که در استادیوم بالاتر از دیگران ایستاد تا از بهترین زوایای ممکن عکس بگیرد. اما اکنون شاهد شرایط متفاوتی هستیم. ساعت ها صرف کابل های فولادی با تجهیزات چند کیلویی و حرکات محدود. در اینجا باید بسیار مراقب باشید زیرا هر چیزی که از بالا بیفتد احتمالاً روی سر هواداران، عکاسان یا بازیکنان پایین فرود می آید! برای افزایش اقدامات ایمنی، عکاسانی که از آن آویزان شده اند به تجهیزات ایمنی از جمله چکمه، جلیقه، روپوش و کلاه ایمنی مجهز شده اند.
روش جدید عکاسی مورد استفاده در جام جهانی قطر متفاوت، خاص و البته ترسناک است.
“من ابتدا مجبور شدم در برزیل تمرین کنم. تمرکز اصلی روی ایمنی، دقت اتصال همه تجهیزات به کابل ها و غیره است. ابتدا باید همه چیز را، مانند یک غواص، فقط در جهت مخالف آزمایش کنیم. در دوره ها، آموزش فیفا به ما یک نفر را نشان داد. که افتاده بود و خونریزی داشت.نشان داد که جدی است!فقط کسانی که گواهینامه و مجوز دارند می توانند صعود کنند.تجربه بسیار متفاوتی است.یکی از آنها وقتی به یک طرف نگاه کردم دو تک تیرانداز با دوربین دوچشمی دیدم. “
یک تجربه ترن هوایی در میانه یک بازی مهم
احتمال افتادن دوربینزیکنان و طرفدارانش!
پرتره های معینی از تراژدی یا پیروزی
پیش از این، با استفاده از روش Cat Walk، عکسها توسط دوربینهای قدرتمندی ثبت میشد که در نقاط استراتژیک بالای استادیومها استفاده میشد و توسط شخصی در کنار زمین کنترل میشد. اما در روش جدید «عکاس کبوتر» داستان متفاوت و خطرناکتر است. البته نتیجه جذاب کار این سختی ها را نامرئی می کند.
به گزارش ” ای بی اس نیوز ورزشی”، استادیوم های مدرن جام جهانی قطر دارای جزئیاتی هستند که شاید اکثر هواداران از آن اطلاعی نداشته باشند. با این حال طبیعی است که در یک مسابقه فوتبال تمام توجهات معطوف به اتفاقات داخل مستطیل سبز باشد. با این حال، اگر کمی کنجکاوتر به اطراف نگاه کنید، متوجه حرکت افرادی در بالای شما خواهید شد. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که آنها تکنسین هایی هستند که ساختار استادیوم را اصلاح می کنند یا موقعیت نورافکن ها را تنظیم می کنند. اما اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که این متخصصان واقعا چه کار می کنند. آنها که توسط گروهی از آژانس های مطبوعاتی برای نگاهی جدید به فوتبال انتخاب شده اند، “عکاسان کبوتر” نامیده می شوند.
از فاصله ای که بازیکنان به اندازه مورچه هستند عکس بگیرید
هنگامی که آن بالا هستید، تا زمانی که بازی تمام نشده است، نمی توانید پایین بیایید، بنابراین مقدار زیادی آب بنوشید و مطمئن شوید که قبل از بالا رفتن به دستشویی بروید. و البته بالاتر از همه، فقط موارد ضروری را در نظر بگیرید: در این مورد، دو دوربین، لنز و باتری لازم است. حتی باید از تلفن های همراه خودداری کرد و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده کرد. سلفی هم ممنوع!
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز