علت خرابی سیستم بازرگام مشخص شد
نرخ رشد ما بالا بود. از طرفی محصولات جدید به طور ناگهانی اضافه شدند. این امر مشکلات عرضه و تحویل را ایجاد کرد. قرار بود کالاها در یک پروسه و در زمان های مشخصی اضافه شوند، اما اولویت و تأخیر کالا ظاهر شد و مشکلاتی به وجود آمد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا تمامی مشکلات را برطرف کرده و کالا را در اسرع وقت به دست مردم برسانیم.
به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مطمئناً این روزها تقاضا افزایش خواهد یافت. آیا برنامه ای برای جلوگیری از خرابی مجدد سیستم دارید؟
برای انصراف از خرید قبل از انجام مراحل پردازش، باید با واحد پشتیبانی تماس گرفته شود و سفارشات لغو شود. بدیهی است در صورتی که خریدار به هر دلیلی از تحویل کالا منصرف شود، کالا به صورت رایگان عودت داده می شود و هزینه ها به خریدار عودت داده می شود.
در صورتی که کالا در زمان درج شده برای خریدار ارسال شده باشد و خریدار حضور نداشته باشد، مبلغی مسترد خواهد شد. در صورت ارسال به موقع هزینه با ما خواهد بود.
آیا امکان انصراف از خرید وجود دارد؟
برخی از شهروندان از کیفیت محصولات ارسالی گلایه دارند، آیا بر این مشکل نظارت دارید؟
زمان تحویل از ساعت 9 صبح الی 23 در سایت مشخص شده است و طبیعتا افرادی که سفارش می دهند نمی توانند مدت زیادی برای دریافت کالای خود تاخیر داشته باشند، آیا محدودیت زمانی خاصی برای پست وجود ندارد؟
برخی محصولات مانند گوشت و مرغ وزن ثابتی ندارند و ممکن است کم و بیش وزن ثابتی داشته باشند. برای مثال ممکن است سایتی با وزن 4 کیلوگرم در سایت درج شده باشد اما 3.5 کیلوگرم ارسال شود. این محصول در هنگام ارسال باید توزین شود و هزینه نیم کیلو باقیمانده به حساب مشتری واریز می شود. در حساب شخصی شخص این سامانه امکان بازگشت وجه نیز وجود دارد که با انتخاب آن، این وجه به صورت خودکار ظرف 24 ساعت به حساب خریدار بازگردانده می شود.
آیا هنگام انصراف، کسر وجود دارد؟
absnews
بسیاری از شهروندان از عدم پاسخگویی پشتیبانی کسب و کار گلایه دارند، برای پاسخگویی بیشتر چه اقداماتی انجام داده اید؟?
اگر خریدار در زمان توافق شده برای دریافت کالا حضور نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟
برخی از شهروندان گلایه دارند که وزن کالای دریافتی با وزن نمایش داده شده در سایت در زمان خرید متفاوت است و این تفاوت وزن چگونه استعلام می شود؟
چرا سامانه بازرگام در هفته های اخیر دچار اختلال شده و دقیقا چه زمانی رفع می شود؟
ما فقط توزیع کننده هستیم مرغ و گوشت را از شرکت پشتیبانی دام و برنج و شکر و روغن و … تهیه می کنیم. شرکت بازرگانی دولتی ما هیچ نقشی در کیفیت محصولات نداریم.
امیرحسین رضایی نژاد – بنیانگذار سامانه بازرگم – در گفت وگو با ای بی اس نیوز به این سوالات پاسخ داد.
به گزارش ای بی اس نیوز، سامانه تنظیم بازار هوشمند توزیع کالا با نام بازرگم که در تهران و برخی استان ها فعالیت می کند. او در هفته های اخیر از اختلالات زیادی رنج می برد; بنابراین برخی از خریداران اعلام کرده اند که سفارشات آنها به جای 24 ساعت با چند روز تا یک هفته تاخیر دریافت می شود و ارسال سفارشات هر روز با پیامک به روز دیگری موکول می شود. حتی برخی از آنها به ای بی اس نیوز گفته اند که از خرید خود منصرف شده اند، اما به دلیل عدم پاسخگویی از سوی پشتیبانی بازرگام، هنوز مطمئن نیستند که چگونه پول خود را پس خواهند گرفت.
ما مشتاقانه منتظر گسترش ناوگان حمل و نقل و پشتیبانی خود هستیم. از نیمه دوم اسفند با اضافه شدن میوه های شب عید، تقاضا افزایش می یابد و همچنین به دنبال تقویت سیستم هستیم.
انصراف از خرید هیچ هزینه ای برای خریدار کسر نمی کند.
موسس سامانه توزیع هوشمند بازرگام که پیش از این از سوی دولت برای ارائه محصولات غذایی تنظیم شده در بازار با قیمت واقعی و حذف واسطه های غیرضروری به مردم معرفی شده بود، به تشریح اختلالات پرداخت.
به دلیل عدم هماهنگی در تامین و توزیع کالا، در هفته گذشته اختلالاتی در بازارگام به وجود آمد که خوشبختانه در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و طی یک هفته گذشته سیستم به حالت اولیه خود بازگشته است. سفارشات بدون تاخیر به دست مردم می رسد. امروزه مشتریان بدون توجه به دوره انتخابی، سفارشات خود را همزمان دریافت می کنند.
ما در حال گسترش امکانات هستیم و قرار است 4 بازه زمانی مشخص شود. ضمناً در صورت تماس خریدار با سایت، مهلت دقیق تری دریافت خواهد کرد.
چرا قبلاً به فکر تغییر سیستم نبودید، اگر نه اینکه مأموریت ملی ارسال کالا برای تنظیم بازار به شما محول شد؟
در هفته های اخیر حجم تماس بسیار بالا بوده است، اما سعی کرده ایم با بهبود سیستم پشتیبانی سرعت پاسخگویی را افزایش دهیم. ما همچنین پشتیبانی آنلاین را به سایت اضافه کرده ایم تا کاربران بتوانند سریعتر به آنها پاسخ دهند.