مدیرعامل یک شرکت اتوبوس سازی گفت: عدم فروش اتوبوس های تولید داخل یکی از چالش های صنعت اتوبوس سازی است.

وی گفت: مشکلی که وجود دارد این است که اتوبوس هایی که تولید می شود به فروش نمی رسد. بیش از 10 سال است که یک محصول از اتوبوس سازان کشور خریداری شده و به ناوگان مرکز شهر اضافه شده است.
این خودروساز افزود: نیاز سالانه کشور بیش از 20 هزار دستگاه خودرو است و شرکت های فعال در حوزه تولید اتوبوس به راحتی می توانند نیاز کشور را تامین کنند اما مشکل اینجاست که تصمیم گیران باید با خودروساز تفاهم نامه امضا کنند. تولید کننده و بودجه کافی برای این کار دارند.
هاشمی گفت: موضوع حمل و نقل عمومی با مصرف سوخت، آلودگی هوا، رفاه و آسایش مردم ارتباط مستقیم دارد. هرچه مردم بیشتر از اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ترافیک و آلودگی کمتر است.
وی افزود: به طور قطع می توان گفت که با ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل عمومی مسافر و بار، 70 درصد از تردد در کلانشهرها، بزرگ و متوسط کاسته می شود.
هاشمی با تاکید بر اینکه اتوبوس سازی بسیار اشتغال زا است و از همه لحاظ می تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: به عنوان یک تولید کننده معتقدم اگر مدیران کشور قدر حمل و نقل عمومی را بدانند و تصمیمات مناسبی برای این صنعت، این صنعت اتخاذ کنند. می تواند پایدار باشد و علاوه بر نیازهای ملی، نیازهای سایر کشورها را نیز برطرف کنیم.
این خودروساز افزود: بیش از 50 درصد قطعات اتوبوس اعم از شاسی، بدنه و شیشه در داخل تولید می شود. کمک قطعه سازان داخلی در تولید اتوبوس باعث رونق کارخانه های تولید و افزایش اشتغال می شود.
وی بیان کرد: اتوبوسسازان داخلی بر خودروهای حملونقل عمومی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح استاندارد تمرکز کردهاند، بنابراین اتوبوسهایی که اکنون در کشور تولید میشوند دارای استانداردهای جهانی هستند.
هاشمی افزود: لازم است در صنعت خودرو برای کاهش مصرف سوخت با تمرکز بر رضایت مردم از خودروهای تولیدی و وارداتی، تامین حق تردد و تردد در شهرها، روستاها و جاده ها اقداماتی انجام شود.
مدیرعامل یک شرکت اتوبوس سازی گفت: عدم فروش اتوبوس های تولید داخل یکی از چالش های صنعت اتوبوس سازی است.

وی گفت: مشکلی که وجود دارد این است که اتوبوس هایی که تولید می شود به فروش نمی رسد. بیش از 10 سال است که یک محصول از اتوبوس سازان کشور خریداری شده و به ناوگان مرکز شهر اضافه شده است.
این خودروساز افزود: نیاز سالانه کشور بیش از 20 هزار دستگاه خودرو است و شرکت های فعال در حوزه تولید اتوبوس به راحتی می توانند نیاز کشور را تامین کنند اما مشکل اینجاست که تصمیم گیران باید با خودروساز تفاهم نامه امضا کنند. تولید کننده و بودجه کافی برای این کار دارند.
هاشمی گفت: موضوع حمل و نقل عمومی با مصرف سوخت، آلودگی هوا، رفاه و آسایش مردم ارتباط مستقیم دارد. هرچه مردم بیشتر از اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ترافیک و آلودگی کمتر است.
وی افزود: به طور قطع می توان گفت که با ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل عمومی مسافر و بار، 70 درصد از تردد در کلانشهرها، بزرگ و متوسط کاسته می شود.
هاشمی با تاکید بر اینکه اتوبوس سازی بسیار اشتغال زا است و از همه لحاظ می تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: به عنوان یک تولید کننده معتقدم اگر مدیران کشور قدر حمل و نقل عمومی را بدانند و تصمیمات مناسبی برای این صنعت، این صنعت اتخاذ کنند. می تواند پایدار باشد و علاوه بر نیازهای ملی، نیازهای سایر کشورها را نیز برطرف کنیم.
این خودروساز افزود: بیش از 50 درصد قطعات اتوبوس اعم از شاسی، بدنه و شیشه در داخل تولید می شود. کمک قطعه سازان داخلی در تولید اتوبوس باعث رونق کارخانه های تولید و افزایش اشتغال می شود.
وی بیان کرد: اتوبوسسازان داخلی بر خودروهای حملونقل عمومی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح استاندارد تمرکز کردهاند، بنابراین اتوبوسهایی که اکنون در کشور تولید میشوند دارای استانداردهای جهانی هستند.
هاشمی افزود: لازم است در صنعت خودرو برای کاهش مصرف سوخت با تمرکز بر رضایت مردم از خودروهای تولیدی و وارداتی، تامین حق تردد و تردد در شهرها، روستاها و جاده ها اقداماتی انجام شود.