انتهای پیام
وی ادامه داد: “سیستم سیاسی ما از سیستم حزبی جدا شده است ، در حالی که در بسیاری از کشورها سیستم سیاسی و حزبی به هم نزدیک هستند و دولت توسط یک حزب یا ائتلافی از احزاب تشکیل می شود ، و حزب شکست خورده. توسط سایه شکل می گیرد. دولت. موقعیت های اصلی به برنده اهدا می شود.
وی افزود: به دلیل تغییرات عمده در نیروی کار و مدیریت ، سیستم حافظه این سازمان یا وزارتخانه از بین می رود ، معمولاً دولت جدید این توهم را دارد که می خواهد دروازه های بهشت را به روی جامعه باز کند و تصور کند چه سال است. ” کارهایی که در گذشته انجام شده است حتما اشتباه بوده است ، بنابراین مسیر گذشته ادامه نخواهد یافت.
ظریفیان با تأکید بر اینکه ما در ایران بیشتر با جریان های سیاسی روبرو هستیم تا احزاب ، گفت: این جریانات عمدتا با نزدیک شدن به انتخابات فعال هستند و امکان برنامه ریزی ندارند. و به جای برنامه نویسی ، آنها از انتقاد بیشتری برخوردارند ، بنابراین وقتی دولتها به قدرت می رسند مهمترین دغدغه آنها این است که مدیران را مجبور به استخدام آنها بر اساس وضعیت فعلی خود کنند ، در حالی که آنها از تجربه کافی برخوردار نیستند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیئت تخصصی دستگاه در واقع خاطره این مجموعه ها است ، گفت: «با تغییر دولت نباید بدنه کارشناسی دستگاه را پشت سر گذاشت.
این فعال خاطرنشان کرد که این شرکت عملکرد دولت ها را ارزیابی می کند و طرفی که مسئولیت دولت را بر عهده می گیرد باید انتظارات شرکت را برآورده کند. این شرکت موفقیت دولت را بررسی می کند و معمول است که این شرکت پس از ارزیابی خود به حزبی که در قدرت نیست اعتماد کند ، مانند آنچه اخیراً در آلمان اتفاق افتاد که پس از 16 سال یک حزب برکنار شد. به
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه کارشناسان هر دستگاهی حافظه این کل هستند و باید حفظ شوند ، اظهار کرد: با این حال ، هر دولتی که می آید می خواهد از صفر شروع کند و به جای رفع نقاط ضعف گذشته ، مسیر New Selects را انتخاب کند. افراد جدیدی که می آیند زیرا از حمایت حزب برخوردار نیستند و برنامه ای ندارند ، چندین سال طول می کشد تا با این دستگاه آشنا شوید ، حتی اگر در گذشته مسئول این دستگاه بوده است ، به دلیل تغییر شرایط و خواسته های مردم و تغییر سبک زندگی مردم با این دستگاه به اندازه کافی آشنا نیست. نتیجه این می شود که مردم مجبور می شوند با تغییر مسیر حکومت سیاست خود را تغییر دهند و این کار از ابتدا شروع می شود.
ظريفيان ادامه داد: “تقريباً تمام جريانات سياسي درگير اين مسائل هستند. نتيجه اين است كه هيچ تجمع تجمعي وجود ندارد و فرصتها از دست مي روند و وقتي اثربخشي حاصل نشود ، با انتقاد از دولتهاي قبلي ، تلاشهايي براي غني سازي جامعه انجام مي شود.”
وی در پایان روز گفت: برای به دست آوردن شرایط پایدار و پایدار ، باید از نیروهای مجرب استفاده کنیم. با تغییر دولت نباید بدنه کارشناسی دستگاه ها را پشت سر گذاشت. باید از هر نیروی ملی که قادر به حل مشکلات باشد استفاده کرد.
غلامرضا ظریفیان در گفت وگو با ای بی اس نیوز ، با بیان اینکه تا حد زیادی همه دولتها در اوایل کار خود تغییرات مدیریتی قابل توجهی را ایجاد می کنند ، اظهار کرد: البته دولتهای ابتدای انقلاب اینطور نبودند و تا دولت اول آیت الله هاشمی اظهار نظر می کرد. و دیدگاه های متفاوتی در داخل کابینه وجود داشت. دولت روحانی تا حدودی با ترکیب دیدگاه های مختلف شکل گرفت.