بورس هند WazirX اخیراً طرحی بحث برانگیز برای تقسیم ضرر 230 میلیون دلاری به کاربران خود پس از هک هفته گذشته ارائه کرده است.
بر اساس گزارشها، صرافی قصد دارد برای جبران خسارت مشتریان خود، استراتژی «آسیب اجتماعی منصفانه و شفاف» را اجرا کند. این رویکرد شامل ایجاد تعادل مجدد در سبد مشتریان خواهد بود.
وزیر X تنها 55 درصد از دارایی های مشتری را برمی گرداند و 45 درصد باقی مانده را در استیبل کوین ها نگه می دارد. شایان ذکر است که این استراتژی حتی کاربرانی را که دارایی آنها مستقیماً سرقت نشده است نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
بر اساس این طرح، WazirX دو گزینه بازخرید را به کاربران ارائه می دهد. در حالت اول، کاربران امکان معامله و نگهداری دارایی را خواهند داشت و در برنامه پرداخت در اولویت قرار خواهند گرفت، اما گزینه برداشت آنها محدود خواهد بود.
در حالت دوم، کاربران مجاز به معامله و برداشت توکن خواهند بود، اما اولویت پرداخت کمتری خواهند داشت.
Nischal Shetty، موسس این صرافی، به جامعه گفت که فرآیند جبران خسارت ممکن است سال ها طول بکشد و حتی در برخی موارد، ضرر کاربر به طور کامل جبران نشود.
در همین حال، منتقدان، از جمله نیکیل پهوا، میگویند که اقدامات وزیرX فراتر از مسئولیتهای معمول یک صرافی است و اساساً داراییها را از طریق دسترسی به کیف پولهایشان بین کاربران توزیع میکند.
مشتریان همچنین این سوال را مطرح کردند که چرا شرکت از ذخایر سود خود برای پوشش زیان خود استفاده نمی کند.
]
منبع خبر: https://ramzarz.news/news/104087/