عنوان پروژه:
6- درآمد حاصل از اعمال این قانون پس از واریز به حساب خزانه داری با توصیه سازمان برنامه و بودجه مطابق با قوانین مالی سالیانه برای تکمیل سایر برنامه های تملک دارایی های نیمه ثابت. به همان اختصاص داده می شود. دستگاه اجرایی
10- قیمت محصول نهایی پروژه های موضوع این قانون از شمول تعرفه ها در قوانین و مقررات عمومی و خاص خارج است و در صورت تعیین قیمت اجباری یا دخالت دولت در سیستم تعرفه یا جلوگیری از دریافت تعرفه برای قیمت محصول پروژه ، تفاوت قیمت تکمیل شده بر اساس روشهای تامین مالی در چارچوب قوانین و مقررات با تأیید تیمی متشکل از عالی ترین دستگاه اجرایی یا یکی از معاونان وی ، یکی از معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی ، یکی از معاونان سازمان برنامه و بودجه ، نماینده دادستان کل کشور ، یک متخصص در این امر توسط بالاترین مقام دستگاه اجرایی انتخاب و پاداش می گیرد و با روشهای تأمین مالی اصلاح می شود. ذکر شده.
انتهای پیام /
9- تغییر کاربری اصلی پروژه هایی که با تغییر شرایط اولیه توجیه ، ارتباط خود را از دست داده اند ، با تأیید سازمان برنامه و بودجه دولت با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ABSNEWS ، اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی را تهیه و تدوین کردند که با تصویب نهایی آن ، دولت ایجاد ، طراحی ، ساخت ، تجهیز ، نوسازی ، بهره برداری ، تعمیر و حفظ پروژه های جدید ، نیمه تمام و تکمیل شده یا پروژه های در حال اجرا ، خواه پروژه هایی برای کسب دارایی های عمومی با منابع دولتی و خصوصی یا پروژه های شرکت های دولتی یا منابع ملی با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی ها باشد.
5. درآمد سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشمول مشمول کلیه مشوق های مالیاتی است. ماده 132 قانون مالیات های مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع مالیات است.
ماده 1 – دولت ملزم به ایجاد ، طراحی ، ساخت ، تجهیز ، بازسازی ، بهره برداری ، تعمیر و نگهداری و اجرای پروژه های جدید ، نیمه تمام و تکمیل شده یا در حال بهره برداری است ، از جمله پروژه های تملک سرمایه با منابع دولتی و خصوصی یا پروژه های تعاونی شرکتهای دولتی یا منابع داخلی به ترتیب از طریق مشارکت با بخش خصوصی و تعاونیها.
به گزارش فارس ، متن طرح استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح های تملک سرمایه که در دست بررسی است به شرح زیر است:
11- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرای این قانون را به کمیسیون های اقتصادی ، برنامه ریزی ، بودجه و حسابداری و کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.
2- به منظور انجام تعهدات قراردادی موضوع این قانون ، 10 درصد اعتبارات تحصیل دارایی های ثابت مندرج در قوانین مالی سالیانه با تصویب شورای عالی برنامه ریزی و توسعه استان در قالب مدیریت می شود. یارانه های نرخ بهره ، بودجه و با استفاده از قراردادهای مربوط تخصیص داده می شود.
3- دولت مجاز است از طریق دستگاه اجرایی مرتبط با بانک مرکزی از طریق محل ممکن ، از جمله از محل اجرای طرح ، ضمانت هایی را برای تامین مالی خارجی ارائه دهد.
برنامه احتمالی مضاعف برای استفاده از بخشهای خصوصی و تعاونی در اجرای طرحهای تملک سرمایه
آیین نامه اجرای این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف 2 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و باید به تصویب هیات وزیران برسد.
8- دستگاههای اجرایی مجاز به تأمین مالی مطالعات و تهیه گزارشهای لازم برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در اجرای این قانون از محل اعتبارات تحصیل داراییهای ثابت و سایر منابع هستند.
حذف تبصره (19) از قانون مالی 1399 در هنگام بررسی قانون مالی 1400 به دلیل اعتراض شورای نگهبان و عدم قطعیت حدود 800 پروژه عمرانی در استانها و عدم قطعیت اجرای مواد 23 و 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت. اعتراض به اینکه هیچ قانون دائمی در این زمینه وجود ندارد و امتناع از مراجعه به قوانین و مقررات قبلی ، نمایندگان را بر آن داشت تا با تکمیل قانون مالی سال 1400 این شکاف جدی را پر کنند و برای این منظور دو برنامه فوری زیر برای حل مشکل و سرعت در اجرای طرحهای تملک سرمایه و حل عدم قطعیت طرحها و پروژههای عمرانی در استانها و راه اندازی حدود 800 پروژه در این زمینه تهیه و ارائه شد.
1- به منظور دستیابی به اهداف این قانون ، دستگاههای اجرایی موظفند شرایطی را با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای اجرای چنین پروژه هایی با استفاده از تسهیلات مندرج در قوانین مالی و منابع مالی سالانه و قابل تأمین فراهم آورند. سایر ابزار قانونی ، از جمله موسسات فعال در مشارکت در بازارهای پولی و مالی با رعایت شرایط رقابتی بخش خصوصی.
7. نیروی کار پروژه فعلی که در اجرای این قانون به بخش غیردولتی اختصاص داده شده است ، حسب مورد تابع ماده 31 قانون مدیریت خدمات کشوری است.
4- دستگاههای اجرایی مجازند تا 5٪ از درآمد خود را برای خرید محصول ، یارانه سود یا وجوه مدیریت شده پروژه های موضوع این قانون ، مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه کنند.
ارائه (توجیه):
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز