یکی از افتخارات بینظیر و کرامات بینظیر حضرت علی علیهالسلام شکست عمرو بن عبدود، قهرمان معروف سپاه مشرکان مکه، و به زمین زدن عمرو پس از عبور از خندق و خواندن رجش در جلوی ارتش از اسلام خدمت بزرگی که در آن زمان به اسلام انجام شد، بدون سابقه قبل و بعد. چنان که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این باره می فرماید: ضربه ای از علی علیه السلام در روز خندق بر عبادت جن و انس برتری و فضیلت دارد تا اینکه روز قیامت » بررسی این حادثه و عبرت گرفتن از آن به ویژه در شرایط کنونی که دشمنی جبهه کفر به پایان ظهور و واقعیت رسیده است، از نظر حقوقی و سیاسی مفید است.
پس از شکست مشرکان مکه در جنگ های بدر و احد و شکست آنها در برابر سپاه اسلام، به تحریک یهودیان بنی نظیر، اراده مشترکی بین آنها شکل گرفت که هدف آن حذف کامل مسلمانان بود. و برچیده شدن نظام اسلامی. با توجه به این پرسش، دشمنان اسلام در آن روز از تمام توان خود برای ایجاد ائتلافی فراگیر و گسترده برای پایان دادن به دین نوظهور اسلام برای همیشه استفاده کردند. در این میان نقش نفوذی ها و مسلمانان در مدینه و نیز فتنه ها و اعمال ناشایست یهودیان در درون امت اسلامی را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد که با شرایط کنونی و به ویژه با ریاکاری برخی از سران کشور همخوانی دارد. کشورهای اسلامی
اما همه این اقدامات و رویارویی ها در لحظه ای حساس و تعیین کننده می شود و آن زمانی است که عمرو بن عبدود با توانایی خاص خود و در مقابل نیروهای اسلام که غالباً تحت تأثیر توانایی ها و توانایی های او هستند از شکاف عبور می کند. جرات رویارویی با آن را نداشتم. در حال حاضر معقول است که به تعبیر پیامبر گرامی اسلام «کل» کفر در مقابل «کل» اسلام قرار گیرد. در این زمان است که هر عمل و حرکتی چند برابر می شود و کردار و رفتار افراد برگزیده و والا مقام سرنوشت یک مکتب و دین را رقم می زند.
جدای از جنگ احزاب، حوادث و نتایج آن، آنچه در این واقعه بیش از همه به چشم می خورد، مبارزه خاص، به موقع و قاطع علی بن ابی طالب علیه السلام است که تمجید فراوانی را از سوی پیامبر برمی انگیزد. . تحسین و ارج نهادن به ضربه ای مؤثر و به موقع و کوبنده که کیفیت آن از عبادت همه جن و انس بالاتر و ممتازتر است. گویی در این مقام، امیرالمومنین علیه السلام تجسم انسانی «کل اسلام» و «کل اسلام» بوده و آینده آن در گرو او و عمل مؤثر آن در لحظه است.
به نظر می رسد در شرایط کنونی، اقتدار وعید صادق 2 از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وارث اندیشه متعالی علویان را باید معادل همین ژست و بی نظیر و بی بدیل دانست. نقش امام علی علیه السلام در جنگ خندق. توهین دشمن سرافراز صهیون به جبهه حق و آزادسازی او که تصویری شکست ناپذیر از آن ایجاد کرده بود، اوضاع را بسیار شبیه به جنگ حزبی کرده بود.
چشم ها در انتظار نمایش قدرت امروز «کلاسلام» بود که هم پاسخی به تهدیدها و سرودهای فخرآمیز یهودیان زمان بود و هم امیدی برای قلوب مؤمنان برای تحقق وعده نصرت الهی. . از این منظر لازم بود نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام علی را رهبر خود و حکومت او را حکومت عدل قرآنی معرفی می کرد، این اقدام «موثر» را انجام دهد و فضای قدرت را ارتقا دهد. اقدامی که واقعاً سزاوار آن بود و بیتردید خواست و مطالبه مسلمانان و آزادگان جهان بود، پاسخی که عملاً هژمونی ارتش متجاوز کفر را در هم شکست و درهم شکست. THE
در چارچوب این نگرش، عملیات موشکی ایران در پاسخ به ترورها و جنایات صهیونیسم جهانی فراتر از معادلات نظامی یا سیاسی تحلیل می شود. دومین وعده صادقانه را باید در افقی بلندتر و از بستر اسلام ناب محمدی دید که «تنها» عمل صحیح حقانی است که هدفش شکستن هیمنه دشمن، تسلی دل دردمندان و دردمندان است. برای دادن افتخار به جامعه اسلامی در برابر خونریزی سگ هار صهیون. ضربه متقابلی که علاوه بر رضایت مسلمانان و مستضعفان، موجب ستایش حق تعالی و اولیای الهی نیز می شود.
**وکیل و استاد دانشگاه
یکی از افتخارات بینظیر و کرامات بینظیر حضرت علی علیهالسلام شکست عمرو بن عبدود، قهرمان معروف سپاه مشرکان مکه، و به زمین زدن عمرو پس از عبور از خندق و خواندن رجش در جلوی ارتش از اسلام خدمت بزرگی که در آن زمان به اسلام انجام شد، بدون سابقه قبل و بعد. چنان که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این باره می فرماید: ضربه ای از علی علیه السلام در روز خندق بر عبادت جن و انس برتری و فضیلت دارد تا اینکه روز قیامت » بررسی این حادثه و عبرت گرفتن از آن به ویژه در شرایط کنونی که دشمنی جبهه کفر به پایان ظهور و واقعیت رسیده است، از نظر حقوقی و سیاسی مفید است.
پس از شکست مشرکان مکه در جنگ های بدر و احد و شکست آنها در برابر سپاه اسلام، به تحریک یهودیان بنی نظیر، اراده مشترکی بین آنها شکل گرفت که هدف آن حذف کامل مسلمانان بود. و برچیده شدن نظام اسلامی. با توجه به این پرسش، دشمنان اسلام در آن روز از تمام توان خود برای ایجاد ائتلافی فراگیر و گسترده برای پایان دادن به دین نوظهور اسلام برای همیشه استفاده کردند. در این میان نقش نفوذی ها و مسلمانان در مدینه و نیز فتنه ها و اعمال ناشایست یهودیان در درون امت اسلامی را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد که با شرایط کنونی و به ویژه با ریاکاری برخی از سران کشور همخوانی دارد. کشورهای اسلامی
اما همه این اقدامات و رویارویی ها در لحظه ای حساس و تعیین کننده می شود و آن زمانی است که عمرو بن عبدود با توانایی خاص خود و در مقابل نیروهای اسلام که غالباً تحت تأثیر توانایی ها و توانایی های او هستند از شکاف عبور می کند. جرات رویارویی با آن را نداشتم. در حال حاضر معقول است که به تعبیر پیامبر گرامی اسلام «کل» کفر در مقابل «کل» اسلام قرار گیرد. در این زمان است که هر عمل و حرکتی چند برابر می شود و کردار و رفتار افراد برگزیده و والا مقام سرنوشت یک مکتب و دین را رقم می زند.
جدای از جنگ احزاب، حوادث و نتایج آن، آنچه در این واقعه بیش از همه به چشم می خورد، مبارزه خاص، به موقع و قاطع علی بن ابی طالب علیه السلام است که تمجید فراوانی را از سوی پیامبر برمی انگیزد. . تحسین و ارج نهادن به ضربه ای مؤثر و به موقع و کوبنده که کیفیت آن از عبادت همه جن و انس بالاتر و ممتازتر است. گویی در این مقام، امیرالمومنین علیه السلام تجسم انسانی «کل اسلام» و «کل اسلام» بوده و آینده آن در گرو او و عمل مؤثر آن در لحظه است.
به نظر می رسد در شرایط کنونی، اقتدار وعید صادق 2 از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وارث اندیشه متعالی علویان را باید معادل همین ژست و بی نظیر و بی بدیل دانست. نقش امام علی علیه السلام در جنگ خندق. توهین دشمن سرافراز صهیون به جبهه حق و آزادسازی او که تصویری شکست ناپذیر از آن ایجاد کرده بود، اوضاع را بسیار شبیه به جنگ حزبی کرده بود.
چشم ها در انتظار نمایش قدرت امروز «کلاسلام» بود که هم پاسخی به تهدیدها و سرودهای فخرآمیز یهودیان زمان بود و هم امیدی برای قلوب مؤمنان برای تحقق وعده نصرت الهی. . از این منظر لازم بود نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام علی را رهبر خود و حکومت او را حکومت عدل قرآنی معرفی می کرد، این اقدام «موثر» را انجام دهد و فضای قدرت را ارتقا دهد. اقدامی که واقعاً سزاوار آن بود و بیتردید خواست و مطالبه مسلمانان و آزادگان جهان بود، پاسخی که عملاً هژمونی ارتش متجاوز کفر را در هم شکست و درهم شکست. THE
در چارچوب این نگرش، عملیات موشکی ایران در پاسخ به ترورها و جنایات صهیونیسم جهانی فراتر از معادلات نظامی یا سیاسی تحلیل می شود. دومین وعده صادقانه را باید در افقی بلندتر و از بستر اسلام ناب محمدی دید که «تنها» عمل صحیح حقانی است که هدفش شکستن هیمنه دشمن، تسلی دل دردمندان و دردمندان است. برای دادن افتخار به جامعه اسلامی در برابر خونریزی سگ هار صهیون. ضربه متقابلی که علاوه بر رضایت مسلمانان و مستضعفان، موجب ستایش حق تعالی و اولیای الهی نیز می شود.
**وکیل و استاد دانشگاه