15:57 – 08 مهر 1403
جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه آهن گفت: رویکرد اصلی راه آهن تعامل با ذی نفعان و تکریم مشتریان حوزه ریلی خواهد بود. زیرا موفقیت راه آهن با موفقیت ذی نفعان تعیین خواهد شد.
ذاکری خاطرنشان کرد: اگر با هم کار کنیم به همه برنامه ها می رسیم. ما از برنامه عقب هستیم و با تلاش تیمی می توان این مشکل را حل کرد.
وی با تاکید بر اینکه چهره راه آهن بخش مسافری است، گفت: رسالت ما در راه آهن جلب رضایت حداکثری مردم است. درست است که اقتصاد راه آهن از طریق حمل و نقل کالا تامین می شود. اما در عین حال، ما باید بخش مسافر را نیز بهبود دهیم.
ذاکری با اشاره به اهمیت تعامل مدیران بخش راه آهن با مسئولان و سایر نهادها در استانداری های کشور تصریح کرد: مدیران منطقه ای چهره راه آهن در فرمانداری های مختلف هستند و به همین دلیل مدیران باید چهره راه آهن را نشان دهند. . خدمتکار راه آهن بهتر برای دیگران.
مدیرعامل راه آهن بر امید آفرینی در تمامی ادارات راه آهن تاکید کرد و گفت: برای بهبود معیشت کارگران از جمله نهضت مسکن ملی باید به وضعیت کارگران توجه شود چرا که این حق به همه دستگاه های اجرایی داده شده است. این سازمان مشکل مسکن کارکنان خود را حل کند.
ذاکری با اشاره به ظرفیت تولید کشور گفت: قطعا از ظرفیت تولید برای بهبود وضعیت راه آهن و کارکنان استفاده خواهیم کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری در بخش های مختلف به عنوان یکی دیگر از راهبردهای راه آهن گفت: هم اکنون اولین سال برنامه هفتم را پشت سر می گذاریم. برای این منظور باید پروژه های ستادی و منطقه ای برای دستیابی و رسیدن به اهداف برنامه توسعه یابد.
ذاکری تاکید کرد: مدیران مناطق بر اساس موفقیت در رسیدن به برنامه ارزیابی می شوند.
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر لزوم وصول مطالبات با تلاش روزافزون مدیران حوزه و ستاد، وظایف راه آهن را زیاد دانست و گفت: در حال حاضر آماری برای مطالبات وجود دارد که بخشی از آن باید از طریق مدیران ارشد و مدیران ارشد انجام شود. بخش دیگر از طریق مدیران
در ادامه این جلسه مدیران مناطق به بیان مهمترین مشکلات و مسائلی که منطقه خود دچار آن است پرداختند و پاسخ های لازم توسط مدیر عامل و معاونین اجرایی ارائه شد.