وی امنیت تامین، سیستم های پیشرفته، حسابداری صنعتی، استانداردسازی و تشکیل بازار رقابت را از جمله الزامات بازنگری در نظام توزیع سنتی محصولات در کشور برشمرد و افزود: برای حرکت به سمت سیستم توزیع محصول مدرن در کشور، ساختار حاکمیتی ضروری است. توجه به حقوق مصرف کننده و اقتصاد حمل و نقل محصول.
دفع حمله سایبری دشمن توسط نژادعلی، اجرای طرح آزمایشی توزیع مجدد یارانه بنزین بین مردم (در جزیره کیش)، تامین سوخت کافی در زمستان 1400 و تابستان امسال، تامین سوخت بسیار مناسب در اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر و استقرار سامانه پسخرید امضاهای طلایی و اخذ مجوزهای ساخت جایگاهها را از جمله دستاوردهای انجمن ملی توزیع محصولات نفتی طی سال گذشته از آغاز به کار برشمرد. دولت سیزدهم گفت: سودآوری شرکت پس از چند سال، تمرکز حساب های فروش در بانک مرکزی، تعمیرات اساسی، برنامه نویسی و پیاده سازی سامانه، ثبت درخواست تبدیل ناوگان، اتصال سامانه های پرکاربرد به دولت هوشمند ملی. پنجره خدمات و استفاده آنلاین از کسب و کارهای دانش بنیان با شعار سال از دیگر دستاوردهای این شرکت در این مدت بود.
34 درصد از مکان های کشور تحت پوشش برند هستند
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از لزوم بازنگری در نظام سنتی عرضه، حمل و توزیع فرآورده های نفتی در کشور خبر داد.
شیب افزایشی مصرف بنزین در کشور
وی سهم 45 درصدی توزیع روزانه بنزین موتوری و 40 درصدی توزیع گاز نفتی کشور توسط بنگاه ها را در زنجیره توزیع فرآورده ها در کشور برشمرد و گفت: از مجموع حدود 160 میلیون لیتر بنزین و گاز نفتی توزیع شده. در کشور در بخش حمل و نقل، تنها 70 میلیون لیتر آن توسط شرکت های زنجیره ای توزیع می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، علی اکبر نژادعلی در همایش دو روزه «در مسیر تبدیل عرضه سوخت، فناوری برای تجربه» با بیان اینکه تغییر نظام عرضه، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی باید گذر از تفکر و روش های سنتی باشد، گفت: ارائه راه حل های ساده برای مسائل پیچیده با رویکرد علمی و مدرن با جنبه شرکتی و تجاری.
بر اساس اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از ماموریت های جدید این شرکت یعنی حاکمیت و تنظیم مقررات در بازار داخلی عرضه و توزیع فرآورده ها اعم از واردات، صادرات، ترانزیت خبر داد. و مبادله کنید. وی گفت: این ماموریت ها با هدف افزایش رقابت پذیری و ارتقای سهم بخش است که بر اساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در این شرکت اجرا می شود.
نژادعلی چالش های موجود در نظام سنتی عرضه کالا را برشمرد و گفت: نظام پرداخت کارمزد در زنجیره تامین از محل بودجه عمومی، سامانه پرداخت هزینه حمل و نقل کالا از بودجه عمومی، فروش محصولات یارانه ای و مشکلات ناشی از این امر. و ثابت قیمت فروش محصول یکی از موانع زنجیره تامین و توزیع محصول در کشور است.
وی با تشریح راهکارهای موجود برای نوسازی سیستم توزیع محصول گفت: لزوم شناسایی و تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی، رهایی شرکت از وظایف کارآفرینی و سپردن به بخش خصوصی، پذیرش تعهدات نظارتی و وظایف حاکمیتی در زنجیره تامین و توزیع محصولات و لزوم ساماندهی ساختار سازمانی مناسب و تغییر در نظام عرضه و توزیع محصولات، یکی از راهکارهای لازم در این راستا است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین گفت: از 5 هزار و 25 هزار میلیارد ریال اعتبار به نقاط کشور، بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ریال به مکان های تحت پوشش برند اختصاص یافته است.
نژادعلی سهم 34 درصدی شرکت های زنجیره توزیع فرآورده ها در زنجیره تامین سوخت را برشمرد و گفت: از 4159 جایگاه فعال کشور، 1432 جایگاه (یعنی 34 درصد) تحت پوشش شرکت های زنجیره توزیع هستند.
انتهای پیام
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش شیب مصرف بنزین در کشور گفت: نبود تنوع در سبد سوخت حوزه حمل و نقل و عدم مدیریت بی رویه بنزین هشداری در تحقق این مهم است. ماموریت های این شرکت در زمینه تامین سوخت.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز