پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

صنعت خودرو با وجود شرکت ها مسئول و پاسخگو نیست!

انجمن صنایع همگن سازندگان نیرو و قطعات خودرو در نامه ای خطاب به سران سه قوه ضمن تاکید بر اینکه مهمترین عامل مشکلات صنعت خودرو کشور (خودروسازی و ساخت قطعات یدکی) است. عدم شناسایی مسئول و مسئول اصلی این صنعت، دو پیشنهاد برای اقدام فوری و شجاعانه مطرح کرد. وی برای رفع چالش ها اعلام کرد و بر این اساس خواستار تشکیل کمیته ملی خودرو و خروج برخی از شرکت ها شد.

به گزارش ای بی اس نیوز، وی در نامه خود خطاب به رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس ضمن اشاره به مشکلات این صنعت که یکی از مهمترین ارکان صنعت خودرو کشور است، خواستار تشکیل این صنعت شد. کمیته ملی خودرو و حذف مشاغل دولتی

در این نامه علاوه بر تاکید بر عدم حضور کارگزار اصلی و نهاد متولی مشکلات و معضلات این صنعت، با وجود مدیریت ها، دو راهکار «اداره خصوصی صنعت خودرو کشور» و «ایجاد یک مکانیسم سیاست مرکزی واحد برای صنعت خودرو پیشنهاد شده است.

در نامه مذکور که به امضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن انرژی و قطعه سازان کشور رسیده است، آمده است:

همانطور که می دانید صنعت خودرو علاوه بر موقعیت استراتژیک اقتصادی و صنعتی و رونق 60 صنعت مرتبط با استفاده گسترده از آن، نقشی بی بدیل در اذهان عمومی و تصمیمات دولت از دیدگاه اجتماعی ایفا می کند. .

متأسفانه صنعت خودروسازی کشور به دلایل مختلفی که از حوصله این مقاله خارج است، چندان برجسته نیست. اما مهمترین عامل برای پیدایش این شرایط، عدم مسئولیت پذیری و پاسخگویی صنعت خودروی کشور است. چرا که با وجود حاکمیت همه جانبه، متولی اصلی این صنعت نامشخص است و بیش از 23 نهاد و سازمان با دخالت در سیاست ها و تصمیم گیری ها بدون پذیرش مسئولیت، نتیجه نامطلوبی را به همراه داشته اند.

نکته مهم این است که علاوه بر نارضایتی های مردمی، مسئولان و حتی تولیدکنندگان این نهادها و سازمان ها نیز در میان منتقدان صنعت خودرو حضور فعال دارند! بنابراین لازم است تصمیمی فوری، شجاعانه و مسئولانه در زمینه صنعت خودرو اتخاذ شود که در قالب دو پیشنهاد ارائه می شود:

1- اداره خصوصی صنعت خودروسازی کشور

حاکم بر قوانین شرکتی مانند قانون تجارت در این صنعت، به منظور کاهش و حذف مالکیت دولتی و قرار دادن مدیریت در دست مدیران منتخب مجامع عمومی سهامداران، به گونه ای که به جای «مدیریت و مدیریت»، دولت و حاکمیت صرفا اعمال شود. “سیاست و کنترل”.

2- ایجاد یک مکانیسم خط مشی مرکزی و منحصر به فرد برای صنعت خودرو

پیشنهاد این انجمن تشکیل «کمیته ملی اتومبیلرانی» با حضور نمایندگان تصمیم‌گیری از کلیه نهادهای ذیربط دولتی با حضور نهادهای بخش خصوصی و دبیر وزارت امنیت است.

تدوین نقشه راه، تدوین سیاست ها، جهت دهی راهبردی و نظارت بر عملکرد صنعت خودرو کشور برای ایجاد مرکز تصمیم گیری با ضمانت اجرایی تصمیمات بر عهده این کمیته خواهد بود. به طوری که با تغییرات دولت و مجلس، صنعت خودرو از مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده خارج نشده و در مسیر برنامه توسعه بلندمدت خود قرار گیرد. به این ترتیب وزارت حراست وظیفه هدایت و نظارت بر عملکرد صنعت خودرو را بر عهده خواهد داشت و سیاست گذاری با مشارکت مقامات بالاتر انجام می شود.

صنعت خودرو با وجود شرکت ها مسئول و پاسخگو نیست!

صنعت خودرو با وجود شرکت ها مسئول و پاسخگو نیست!

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *