شکست ایرباس در تحویل جت
به گفته این منابع، حداقل یکی از سازندگان موتور تحت فشار جدیدی برای تعویض موتور فراتر از پشتیبانی خود از تولید هواپیما برای مشتریان فعلی است.
ایرباس ممکن است تحویل برخی از هواپیماهای 2023 خود را به تعویق بیندازد.
هواپیماهای مسافربری و تولیدکنندگان موتور نیز با مشکلات زنجیره تامین و نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند، اما تعمیرگاه های جهانی باید به خطوط هوایی کمک کنند تا هواپیماهای موجود خود را ارتقا دهند.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از اینوست، از آنجایی که ایرباس در تلاش برای رسیدن به اهداف تحویل سال 2022 در مواجهه با مشکلات زنجیره تامین و نیروی کار است، زمینه را برای تاخیرهای بیشتر در تاریخ های تحویل برنامه ریزی شده فراهم می کند.برخی از هواپیماهای میان برد این شرکت در سال 2023 هستند.
آنها افزودند: این در شرایطی است که در مورد تامین موتورهای تولید هواپیماهای جدید و همچنین سایر قطعات و نیروی کار بلاتکلیفی وجود دارد و خواستار عدم تعیین تکلیف شدند.
کاهش ظرفیت تعمیر ده ها هواپیما را متوقف کرده است زیرا موتور آنها به دلیل تعمیرات اساسی اولیه به تعویق می افتد و رقابت برای موتورهای بین خطوط مونتاژ هواپیماهای جدید و قطعات یدکی ناوگان موجود ایجاد می کند.
تحلیلگران می گویند هوافضا با مجموعه ای از مشکلات به طور همزمان با اثرات موجی متعدد دست و پنجه نرم می کند.
در ماه جولای، ایرباس اعلام کرد که به هدف متوسط تولید خود یعنی 65 هواپیمای باریک بدنه خانواده A320 در ماه تا اوایل سال 2024 به جای تابستان 2023 خواهد رسید. هدف آن در سال 2025، 75 جت در ماه است.
یکی از مدیران گفت که سازندگان جت در تلاش هستند تا قطعات بیشتری را به موقع دریافت کنند.
در ماه اکتبر، ایرباس و سافران در مقایسه با بوئینگ که در نتایج فصلی خود اعلام کرد که موتورها محدودیت اصلی خود هستند، کمتر دچار اختلال در عرضه موتور شدند. در همین حال، منابع صنعت خودرو اصرار دارند که موانع جاده تنها مقصر این تاخیر نیستند.
انتهای پیام
سخنگوی ایرباس گفت که تا زمان اعلام ماهانه بعدی در اوایل دسامبر هیچ اظهار نظری در مورد تحویل این هواپیما ندارد.